Azi, 11 martie, se împlinește un an de când școlile din țara noastră și-au închis porțile, profesorii și părinții fiind puși în fața unei situații cu care nu se mai confruntaseră niciodată: orele online. A urmat o perioadă de incertitudine, în care fiecare încerca să se adapteze noii situații. Deși la început toată lumea era convinsă că
închiderea școlilor va fi doar o scurtă vacanță, numărul persoanelor infectate cu noul coronavirus creștea pe zi ce trecea. Închiderea și deschiderea școlilor a ajuns un subiect extrem de mediatizat, dar și un fel de ping-pong între ministere. Practic, în România, Ministerul Sănătății a dictat deschiderea și închiderea școlilor, țara noastră fiind printre puținele țări europene cu școlile închise complet. Până și părinții au format două tabere, cei care doreau și doresc în continuare ca elevii să participe fizic la ore și cei care preferă participarea online, din cauza spaimei infectării.
Zilele acestea, la un an de la închiderea școlilor, Ministerul Educației a publicat situația epidemiologică din școli, pe județe. Astfel, până la 1 0 martie 2021 , la nivel de țară au fost confirmați 2038 de preșcolari/elevi cu Covid 1 9, dintre care 495 în București, 1 852 de cadre didactice și unui număr de 1 899 de clase li s-a suspendat activitatea față în față. Doar în perioada 1 -1 0 martie au fost confirmați, în întreaga țară, 376 de preșcolari/elevi, 545 de cadre didactice și 209 clase au trecut online, ca urmare a cazurilor confirmate. În județul Maramureș, până la această dată, au fost confirmați 37 de preșcolari/elevi, 70 de cadre didactice și personal auxiliar, iar pentru 35 de clase/grupe s-a suspendat activitatea față în față ca urmare a cazurilor confirmate.
La un an de la închiderea școlilor, World Vision România avertizează că 40% dintre elevii proveniți din medii defavorizate nu au participat la cursuri online, pierzând în total 24 de săptămâni de școală. Printre motivele neparticipării acestor copii la ore se numără problemele financiare ale părinților, lipsa aparaturii sau a semnalului. În consecință, aproximativ o treime din absolvenții de gimnaziu din zonele defavorizate nu s-au prezentat la examenul de Evaluare Națională.
„Această statistică ne dovedește că riscul ca rata de părăsire timpurie a școlii să crească este unul foarte mare, în condițiile în care în România abandonul școlar este oricum la al treilea cel mai mare nivel din Europa. Este important să nu-i uităm pe acești copii lăsați în urmă, să-i ajutăm să continue să învețe, iar programele dedicate lor sunt esențiale”, a atras atenția World Vision într-un comunicat de presă.
Ministerul Muncii a realizat un proiect de urgență de urgență prin care stimulentul de reinserție pentru părintele care se întoarce la muncă înainte de 6 luni crește de la 650 de lei lunar la 1 .500 de lei, a anunțat ministrul Muncii, Raluca Turcan.
„Până acum, foarte, foarte puțini părinți au optat să revină la muncă mai repede. Noi mizăm ca prin această măsură, cel puțin un sfert dintre părinți să revină mai repede la muncă”, a spus Raluca Turcan.
Stimulentul de reinserție este acordat părinților care revin mai repede la muncă din concediul de creștere a copilului. Acest stimulent de inserție nu se poate cumula cu indemnizația de creștere a copilului și e nevoie de o cerere pentru ca părintele să îl poată primi.