Un tren din România a făcut 24 de ore şi 24 de minute de la Baia Mare la Mangalia. Ca să înţelegeţi şi mai bine ce înseamnă, iată un simplu exemplu. Un tren care pleacă din Londra ajunge în acelaşi timp la Viena, adică parcurge cam 1.232 de km, în timp ce distanţa dintre Mangalia şi Baia Mare e de doar 800 de kilometri.
”După cum vedeţi, acceleratul Satu Mare – Mangalia, numărul 1944. Am efectuat o călătorie de peste 24 de ore. Este ceasul 15:25, am pornit ieri din Baia Mare la ora 15 şi un minut. Deci o călătorie extraordinar de lungă şi obositoare”, a spus un călător din trenul care a făcut mai mult de 24 de ore până în Mangalia.
Ma întorc de la mare. De cam 24 de ore mă tot întorc acasă…
17 ore ar fi fost călătoria în condiții normale. S-a adăugat o întârziere de peste 8 ore. Cauza? Accidentul feroviar de la Fetești.
Din tara mea ma intorc.
Nu de pe alt continent, nu din alta emisfera. 24 de ore pentru 950 de km…
La Fetești se circula pe o singură linie. A 9-a. Celelalte linii, vreo 8, sunt scoase din uz.
Linia electrică de 26000 volți e ruptă, șinele distorsionate și rupte, terasamentul distrus. 13 vagoane și 2 locomotive deraiate. Regionalele CFR Constanța și București au trimis 2 macarale care au lucrat zi și noapte sa ridice vagoanele și locomotivele deraiate și distruse.
Mai rămâne să se adune marfa împrăștiată pe terasament, (fier vechi și ciment), să se refacă rețeaua, sa fie înlocuite cablurile electrice ce spânzură de pe stâlpii de înaltă tensiune, să fie puse la loc traversele dislocate, să fie înlocuite șinele deformate, rupte și ridicate în aer ca șinele unui montagne russe.
Reparațiile vor lua timp. Cu costuri pe măsură.
Trenurile spre și dinspre litoral vor fi multă vreme cu întârzieri mari.
Costurile economice sunt foarte mari.
Totul din cauza unui mecanic de locomotivă beat. Care a adormit, a trecut cu 90km/ora prin două gări spre groaza ceferiștilor din tura de noapte ( au încercat să-l oprească, dar omul dormea tun) și, în gara Fetești, și -a înfipt mărfarul cu fier vechi într-o garnitura de vagoane cu ciment care staționa.
Întâmplarea dovedește fragilitatea extremă a infrastructurii CFR, lipsa controalelor si a verificarilor celor care raspund de viata calatorilor si de siguranta transportului de marfuri.
Intamplarea dovedeste riscurile la care ne expunem călătorind pe calea ferată, cândva un mijloc de transport sigur și eficient. ( Cu 10 minute înainte de accident o garnitura de tren plina ochi cu călători a părăsit gara Fetești. Va dați seama ce măcel ar fi putut fi?)
Și care CFR funcționează ACUM, în 2021 , mai prost decât în urmă cu 100 de ani.
Autostrăzi NU avem, căi ferate sigure și moderne NU avem…
Concediul a fost frumos. Marea Neagră minunată, cazarea super.
Daaaaaar…
Din cauza CFR mă bate gândul sa plec vara viitoare oriunde , dar ORIUNDE inafara de litoralul românesc. La care ajung mai greu decât în Grecia, sau în Turcia, sau în Maldive.
Despre acesta întâmplare trage fiecare concluziile.
PS : la 24 de ore de la ora la care ar fi trebuit sa plecăm ieri din Costinești SUNT ÎNCĂ ÎN TREN și abia am întrat în județul Maramureș….
Textul de mai sus l-am postat pe contul meu de Facebook vineri, 30 iulie 2021.Era vorba de trenul 1945, perechea lui 1944. 1944 te duce la mare, 1945 te aduce de la mare. Practic e aceeasi garnitura.
CFR a ajuns ceva ce nu pot sa numesc.
dezastru…