Ministerul Educației continuă transformarea sistemică a educației în România, de la un model centralizat la unul definit de subsidiaritate autentică, pe coordonatele definite de Proiectul România Educată, susține ministrul Sorin Cîmpeanu.
„În acest sens, au fost semnate ordinele de ministru prin care se acordă statutul de școală-pilot, începând cu anul școlar 2022-2023, unui număr de 28 de unități de învățământ din întreaga țară. Pe lângă extinderea pilotării începute anul trecut de către Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București, care s-a dovedit un real succes, va continua pilotarea modelului de predare-învățare în sistem blended learning: cu sprijinul Societății pentru Excelență și Performanță în Educație, în 12 școli gimnaziale din mediul rural, la disciplina Informatică și TIC, un specialist din domeniul informaticii va preda online, alături de profesorul titular de curs, conținuturile din programă care acoperă componenta de informatică”, a scris, pe facebook, ministrul Sorin Cîmpeanu.
„Ministerul Educației continuă procesul de transformare profundă a educației din țara noastră”
„În plus, 13 unități de învățământ se va pilota organizarea modulară a orarului. De o importanță aparte, din perspectiva reformei propuse de Proiectul România Educată și din perspectiva noului cadru legislativ, este pilotarea, în învățământul profesional dual, a unui model curricular nou, în care învățarea la locul de muncă, la agenți economici, va reprezenta 50% din numărul total de ore de teorie și practică.
Nu în ultimul rând, Ministerul Educației va continua pilotarea înregistrării situației școlare exclusiv în catalog electronic într-un număr de 742 de unități de învățământ care au decis să renunțe la catalogul clasic, în format fizic. Prin lărgirea rețelei de școli-pilot, Ministerul Educației continuă procesul de transformare profundă a educației din țara noastră. Pentru a sprijini acest proces, în Planul Național de Redresare și Reziliență este prevăzut un apel ce va fi lansat în toamna acestui an și prin care se va asigura finanțarea cu 12 milioane de euro a 60 de proiecte de pilotare în următorii ani, finanțare care să permită inclusiv testarea unor modele noi de management al resurselor umane. Miza noastră în Educație nu este de a face un pic altceva, un pic altfel sau la fel ca până acum. Miza noastră strategică este de a face altfel, altceva. Adică școală de secol XXI pentru România de secol XXI pe care ne-o dorim toți”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.
Iată lista unităților de învățământ de stat, particulare și confesionale care dobândesc statutul de școli-pilot începând cu anul școlar 2022 – 2023:
Colegiul Economic „Ion Ghica” din Târgoviște,
Liceul Teoretic „Mihai Ionescu” din București,
Școala Gimnazială „Dr. Luca” din Brăila,
Școala Gimnazială Excelsis din Ploiești,
Colegiul National „Gheorghe Șincai” din București,
Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din Petroșani,
Școala Superioară Comercială Kretzulescu din București,
Colegiul Național Decebal din Deva,
Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși” din Sf. Gheorghe (județul Covasna),
Colegiul National „Gheorghe Murgoci” din Brăila,
Liceul Teoretic „Nicolae Iorga” din Brăila,
Liceul Teoretic „Constantin Angelescu” din Brăila,
Liceul Tehnologic Independența din Sibiu,
Colegiul Național „Octavian Goga” din Sibiu,
Colegiul Național „Zinca Golescu” din Pitești,
Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Buhuși (județul Bacău),
Școala Gimnazială nr. 1 Văculești din Botoșani,
Școala Gimnazială „Gheorghe Popovici” din Lozna (județul Botoșani),
Școala Gimnazială „Ioan Murariu” din Cristinești (județul Botoșani),
Școala Gimnazială „Maria Enescu Cosmovici” din Mihăileni (județul Botoșani),
Școala Gimnaziala „Mihail Sadoveanu” din Dumbrăvița (județul Botoșani),
Școala Gimnazială Strejnicu din Târgșorul Vechi (județul Prahova),
Școala Gimnazială Gura Vitioarei din Prahova,
Școala Gimnazială Puchenii Mari din Prahova,
Școala Gimnazială Podenii Noi din Prahova,
Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” din Potigrafu (județul Prahova),
Școala Gimnazială „Laurențiu Fulga” din Fulga (județul Prahova),
Școala Gimnazială „C-tin Stere” din Bucov (județul Prahova).
Lista școlilor-pilot care funcționează din anul școlar 2021 – 2022:
1. Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București,
2. Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” din Baia Mare ,
3. Școala Gimnazială nr. 1 din localitatea Curcani (județul Călărași),
4. Școala Gimnazială „Ion Neculce” din Iași,
5. Școala Gimnazială Româno-Finlandeză ERI din Sibiu,
6. Școala Gimnazială „Gheorghe Vernescu” din Râmnicu Sărat.