Traficul de pasageri pe cele 16 aeroporturi din România a crescut anul trecut, față de 2020 cu 56% și a ajuns la un număr total de 11,2 milioane de pasageri transportați, arată datele Asociației Aeroporturilor din România. Cifra este redusă față traficul înregistrat înainte de pandemie, când doar la aeroportul din Otopeni au fost înregistrați peste 14 milioane de pasageri.
Traficul pe toate aeroporturile din România a crescut anul trecut la 11,2 milioane de pasageri, de la 7,2 milioane de pasageri în 2020, primul an de pandemie, în care aproape două luni avioanele au stat mai mult la sol decât în aer. Spre comparație, în 2019, traficul total de pasageri de pe toate aeroporturile a fost de peste 23 de milioane.
Aeroportul Henri Coandă din Otopeni, cel mai mare din România, a înregistrat anul trecut un trafic de 9,21 de pasageri, în creștere cu 55% față de 2020. Comparativ cu 2019, anul cu cel mai mare trafic pentru CNAB, datele indică o scădere de 53%. Construirea noului terminal a fost amânată cu șase ani din cauza pandemiei. În prezent, de pe aeroportul din Otopeni operează 45 companii aeriene, care transportă pasageri către 128 destinaţii.
Topul aeroporturilor, în funcție de numărul de pasageri:
- Aeroportul Henri Coandă – 9,21 milioane pasageri
- Aeroportul din Cluj-Napoca: 1,49 milioane pasageri
- Aeroportul din Iași: 639.532 de pasageri
- Aeroportul din Timișoara: 629.353 de pasageri
- Aeroportul din Bacău: 379.947 de pasageri
- Aeroportul din Suceava: 346.210 de pasageri
- Aeroportul din Sibiu: 280.644 de pasageri
- Aeroportul din Craiova: 191.510 de pasageri
- Aeroportul din Oradea: 134.519 de pasageri
- Aeroportul din Târgu-Mureș: 90.626 de pasageri
- Aeroportul din Constanța: 52.465 de pasageri
- Aeroportul din Satu Mare: 47.280 de pasageri
- Aeroportul din Baia Mare: 44.266 de pasageri
- Aeroportul din Arad: 11.671 de pasageri
- Aeroportul Băneasa: 7.687 de pasageri
- Aeroportul din Tulcea: 73
Cu toate aceasta, HiSky suspendă temporar zborurile dintre Baia Mare și Londra Stansted și Milano Bergamo.
Compania românească urma să inaugureze ruta Baia Mare – Londra Stansted în 18 decembrie 2021 însă acest lucru nu s-a mai întâmplat din cauza faptului că HiSky nu a obținut autorizațiile necesare pentru a zbura în Marea Britanie.
Cu toate acestea, ulterior compania TAROM a operat pentru HiSky câteva zboruri între Londra și Baia Mare, însă acum ruta e suspendată până în 1 februarie 2022.
Această rută a fost inaugurată în a doua jumătate a lunii decembrie 2022 și este operată în zilele de luni și vineri. La începutul lunii ianuarie 2022 HiSky a pus la vânzare biletele pentru ruta Baia Mare – Paris BVA pe intenționează să o opereze de la sfârșitul lunii martie 2022, detalii AICI. Recent compania HiSky a anulat pe o perioadă nederminată cele trei rute pe care le anunțase de la Târgu Mureș.” – se arată pe site-ul boardingpass.ro.
De aici putem trage multe concluzii. Pentru început am zice doar atât: O altă etapă nereușită din planul lui Bogdan, plan făcut pe banii noștri care eșuează pe zi ce trece. Am trăit un vis frumos! Acela să ne avem aeroport internațional în Baia Mare, dar ca în orice vis, se găsește cineva să-l spulbere. Mulțumim, Ionel Bogdan!