După tichetul de masă, a apărut tichetul de cultură. Deocamdată sunt puţini angajaţii care primesc de la serviciu bani pentru a se relaxa la concerte, la teatru sau la film. Dar măsura vine ca o gură de oxigen pentru librării, teatre şi cinematografe. Mai ales că suntem la coada Europei când vine vorba de timp şi bani alocaţi culturii. Nici 6% din cheltuielile totale dintr-un an nu se duc spre astfel de activităţi.
Fiecare tichet cultural are o valoare între 10 şi 50 de lei. Lunar, salariaţii pot primi până la 150 de lei. În cazul în care angajatorul oferă tichete sau carduri culturale doar ocazional, valoarea lor totală poate ajunge până la 300 de lei.
Acestea pot fi folosite pentru intrări la teatru, la film, la concerte sau pentru a cumpăra cărţi, manuale şcolare, CD-uri şi DVD-uri cu muzică şi filme, potrivit Observator.
Doar grecii cheltuie mai puţin decât noi pentru cultură şi recreere.
Anual, bugetul unui român nu ajunge nici măcar la 6 la sută din venituri, pentru astfel de activităţi. Puţin mai bine stau irlandezii şi luxemburghezii. La polul opus, cel mai mult alocă danezii – 11,5% din venituri.
Pentru că sunt avantaje de ambele părţi, mulţi patroni ar putea să-şi relaxeze angajaţii pe banii firmei.
Atenţie însă, tichetele şi cardurile culturale nu pot fi folosite, de exemplu, pentru achiziţionarea de ziare sau reviste.
Cardul cultural are o valabilitate de cinci ani şi beneficiază de tehnologie contactless. Sumele încărcate de angajator pot fi folosite timp de un an.