Politistii maramureseni au prezentat un bilant ingrijorator al accientelor grave de circulatie inregistrate in judet pe parcursul anului 2008. IPJ Maramures a aratat ca anul trecut s-au produs 238 de accidente grave, cu 96 mai multe decat in 2007. Accidentele s-au soldat cu 54 morti (+1) si 212 raniti (+98), dintre care 118 (+54) in mediul urban si 120 (+42) in rural. La procentul de plus 40% au contribuit din plin motociclistii si scuteristii, pentru ca evenimentele rutiere in care au fost implicati aproape s-au triplat.
Din vina conducatorilor auto s-au produs 141 accidente (+62), soldate cu 35 morti (+10) si 131 raniti (+49), iar pietoniii au fost responsabili in 49 de accidente (+4), soldate cu 11 morti (-10) si 38 raniti (+14).
In celelalte cazuri, vinovatia a apartinut motociclistilor si conducatorilor de mopede (35 accidente, cu un plus de 25, soldate cu 5 morti si 33 raniti), biciclistilor (11 accidente, cu un plus de 5, soldate cu 3 morti si 8 raniti) si carutasilor (2 accidente cu tot atatia raniti).
Principalele cauze generatoare au fost viteza (11 cazuri) si neadaptarea acesteia la conditiile de drum (43 cazuri), neacordarea prioritatii pentru vehicule (23 cazuri) si pietoni (15 cazuri), depasirea neregulamentara (12 cazuri), alcoolul (11 cazuri), iar in cazul pietonilor traversarile neregulamentare (42 cazuri).
Accidentele sunt distribuite pe zile aproape egal, cu exceptia zilelor de joi (26) si duminica (44) similar prezentandu-se si intervalul orar de producere (cele mai putine, 31, producandu-se intre 22.00-06.00 si cele mai multe, 62, intre 18.00-22.00.
In mediul urban, ponderea o reprezinta municipiile Baia Mare (63), Sighetu Marmatiei (21) si orasul Borsa (14), iar in rural – comunele Recea (14), Giulesti (7), Barsana si Satulung (cate 5), patru localitati cu cate 4 accidente, trei cu cate trei, 16 cu cate doua si 30 cu cate unul.
Pe drumul european 58 s-au produs 25 accidente, pe DN18 – 29 accidente, pe DN29 – 4, pe DN17C -1, pe DN18B -5, iar pe drumurile judetene – 69.
Seful IPJ Maramures, Ioan Isac, a precizat ca ”in aceste conditii, cu efectivele si mijloacele auto la dispozitie este dificil de creat si eficientizat un dispozitiv rutier care sa poata influenta decisiv riscul de producere de evenimente”.
El a mai mentionat ca ”la toate acestea se adauga problemele generate de starea drumurilor, de lipsa unor trotuare in multe localitati rurale din Maramuresul istoric, de supraaglomerarea celor doua municipii si a orasului Borsa (in lunile august si decembrie) – in care variantele de sistematizare a retelei stradale sunt minime, datorita reliefului si constructiilor existente, de posibilitatile reduse de amenajare a unor drumuri vicinale pentru carute si utilajele agricole”.
Sursa: Ioana Osan
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult