Compania Google a anuntat ca a cumparat platforma muzicala online Songza, pe care intentioneaza sa o integreze in serviciul sau de streaming de muzica, Google Play Music All Access, intarindu-si astfel pozitia pe piata de profil. Termenii financiari ai tranzactiei nu au fost facuti publici, dar presa americana de specialitate a avansat o suma aproximativa de 15 milioane de dolari.
Songza este o aplicatie care propune si difuzeaza gratuit muzica online. Comparativ cu alte servicii de profil, Songza are un numar mic de utilizatori – 5,5 milioane, fata de 70 de milioane pentru radioul online Pandora Media, 40 de milioane pentru Spotify si 40 de milioane pentru iTunes Radio al Apple.
Potrivit specialistilor in domeniu, Google nu a fost interesat nici de catalogul, nici de utilizatorii Songza, ci de serviciul sau de „tratare” a continuturilor, respectiv capacitatea sa de a propune internautilor cantece in functie de dispozitia si activitatile acestora, data, conditii meteorologice, ambient.
Astfel, Songza poate recomanda muzica in functie de activitatea desemnata: sport, recapitularea cursurilor pentru scoala, gatit etc. Aceste optiuni nu exista in serviciul Google Play Music. Concurentii platformei Songza propun, pe de alta parte, liste de cantece bazate pe aprecierile utilizatorilor.
Sursa: Mediafax