Inlocuirea blocarii rotilor la masinile parcate ilegal cu sigilarea si, ulterior, ridicarea si depozitarea lor pana la achitarea amenzii si a celorlalte taxe a provocat revolta unor baimareni. ”Ghinionisti” sunt de aceasta data baimarenii care locuiesc pe bulevardul Republicii, in zona sediului SRI, pentru ca agentii vigilenti ai UKRO au facut raiduri regulate pe respectiva artera si au lasat in spate metri de sfoara cu sigiliu, chiar si pe masinile parcate legal conform prevederilor din codul rutier. Un cititor al eMaramures.ro, caruia dorim sa ii pastram statutul de anonim, a semnalat situatia in seara zilei de azi, 3 martie, si chiar a trimis pe adresa de mail a redactiei mai multe fotografii. Un cititor al eMaramures.ro, caruia dorim sa ii pastram statutul de anonim, a semnalat situatia in seara zilei de azi, 3 martie, si chiar a trimis pe adresa de mail a redactiei mai multe fotografii.
Nu este pentru prima data cand se primesc reclamatii la eMaramures.ro legate de sigilarea fara temei a autoturismelor parcate pe bulevardul Republicii, in zona SRI, ceea ce poate sugera fie o necunoastere a legii (explicatie mai putin plauzibila, mai ales ca actiunea se deruleaza sub supravegherea politiei), fie un abuz.
Potrivit informatiilor cititorului nostru, masina era parcata la aproximativ 200 de metri de la semnul ”Oprirea interzisa” si la aproximativ 100-150 de metri de trecerea pentru pietoni. Acesta sustine ca, in aceste conditii, sigilarea este ilegala.
CE PARERE AVETI? S-A PROCEDAT CORECT SAU NU?
Asteptam si de la alti cititori ai eMaramures.ro sa intre in actiune si sa ne semnaleze abuzurile care se petrec sub ochii lor.
Puteti trimite text, foto, video pe adresa redactiei: stiri@emaramures.ro
___________________
In urma unei documentari, prezentam cateva articole din Codul rutier in vigoare, care ar putea sa fie de folos.
Art. 98. (4) Semnificatia indicatoarelor de interzicere sau restrictie incepe sau este aplicabila din dreptul acestor indicatoare. In lipsa unei semnalizari care sa precizeze lungimea sectorului pe care se aplica reglementarea ori a unor indicatoare care sa anunte sfarsitul interdictiei sau al restrictiei, semnificatia acestor indicatoare inceteaza in intersectia cea mai apropiata. Cand indicatoarele de interzicere sau restrictie sunt instalate impreuna cu indicatorul ce anunta intrarea intr-o localitate, semnificatia lor este valabila pe drumul respectiv, cu exceptia locurilor unde alte indicatoare dispun altfel.
Art. 142. – Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
a) in zona de actiune a indicatorului “Oprirea interzisa“;
b) pe trecerile la nivel cu calea ferata curenta si la o distanta mai mica de 50 m inainte si dupa acestea;
c) pe poduri, pe si sub pasaje denivelate, precum si pe viaducte;
d) in curbe si in alte locuri cu vizibilitate redusa sub 50 m;
e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai putin de 25 m inainte si inainte de acestea;
f) in intersectii, inclusiv cele cu circulatie in sens giratoriu, precum si in zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue, iar in lipsa acestora, la o distanta mai mica de 25 m de coltul intersectiei;
g) in statiile mijloacelor de transport public de persoane, precum si la mai putin de 25 m inainte si dupa acestea;
h) in dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabila, daca prin aceasta se stânjeneste circulatia a doua vehicule venind din sensuri opuse, precum si in dreptul marcajului continuu, in cazul in care conducatorii celorlalte vehicule care circula in acelasi sens ar fi obligati, din aceasta cauza, sa treaca peste acest marcaj;
i) in locul in care se impiedica vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos;
j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificatiile “Drum ingustat“, “Prioritate pentru circulatia din sens invers“ sau “Prioritate fata de circulatia din sens invers“; k) pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
l) pe platforma caii ferate industriale sau de tramvai ori la mai putin de 50 m de acestea, daca circulatia vehiculelor pe sine ar putea fi stânjenita sau impiedicata;
m) pe partea carosabila a autostrazilor, a drumurilor expres si a celor nationale europene (E);
n) pe trotuar, daca nu se asigura spatiu de cel putin 1 m pentru circulatia pietonilor;
o) pe pistele pentru biciclete;
p) in locurile unde este interzisa depasirea.
Art. 143. – Se interzice stationarea voluntara a vehiculelor:
a) in toate cazurile in care este interzisa oprirea voluntara;
b) in zona de actiune a indicatorului cu semnificatia “Stationarea interzisa“ si a marcajului cu semnificatia de interzicere a stationarii;
c) pe drumurile publice cu o latime mai mica de 6 m;
d) in dreptul cailor de acces care deservesc proprietatile alaturate rumurilor publice;
e) in pante si in rampe;
f) in locul unde este instalat indicatorul cu semnificatia “Stationare alternanta“, in alta zi sau perioada decât cea permisa, ori indicatorul cu semnificatia “Zona de stationare cu durata limitata“ peste durata stabilita.
Art. 144. – (1) Administratorul drumului public este obligat sa delimiteze si sa semnalizeze corespunzator sectoarele de drum public unde este interzisa oprirea sau stationarea vehiculelor.
(2) Administratorul drumului public poate permite oprirea sau stationarea, partial ori total, a unui vehicul pe trotuar, cu respectarea marcajului, iar in lipsa acestuia, numai daca ramâne liber cel putin un culoar de minimum 1 m latime inspre marginea opusa partii carosabile, destinat circulatiei pietonilor.
Sursa: Regulamentului de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice – publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.876/2006
CITESTE SI:
VOTEAZA: Ce ar trebui sa faca primariile pentru a rezolva problema parcarilor din orase?
Sursa: Meda Muntean