Directorul executiv adjunct al Directiei Generale a Finantelor Publice Maramures, Tiberiu Antal, a declarat ca la nivelul institutiei va fi infiintat un centru de asistenta pentru contribuabili, care va functiona pe baza unui sistem electronic bine pus la punct.
Practic, cetateanul care are o nelamurire cu privire la completarea unui decont sau aflarea unei informatii va intra intr-o anticamera unde se gaseste un aparat electronic cu 40 de optiuni. Optiunea contribuabilului va fi preluata de un program, care va prelucra cererea.
”Mai exact, persoana respectiva, platitorul de impozite intra intr-o anticamera, unde se gaseste un aparat unde va fi exprimata optiunea sa printr-un buton de comanda. De exemplu, daca doreste sa stie cum se completeaza un decont, sau cand trebuie sa depuna un decont sau la ce ghiseu trebuie sa mearga cu o anumita problema sau orice alte nelamuriri pentru diferite impozite.”
Pentru rezolvarea problemei, clientul va fi programat pe loc la o anumita ora si la un ghiseu. Pentru inceput sistemul electronic va functiona la trei ghisee, urmand sa fie extins in timp si la restul, pentru ca relatia dintre contribuabil si lucratorul financiar sa fie mult mai operativa.
Banii pentru infiintarea acestui centru de asistenta provin de la ministerul finantelor. Pana acum s-au cheltuit 10.000 de lei, iar programul electronic va costa 30.000 de lei.
Centrul de Asistenta ar urma sa fie o premiera pentru Romania, deoarece astfel de sistem exista implementat doar in alte tari.
Ungurii le-au dat idei finantistilor din Maramures
Reprezentantii Directiei Finantelor Publice Maramures au recunoscut ca au preluat ideea de la colegii din Ungaria cu care colaboreaza din 1999. Odata cu infiintarea centrului, vor fi eliminate si cozile de la ghiseele institutiei, cel putin asa sutin finantistii.
”Acest sistem presupune eliminarea cozilor printr-un sistem de planificare a fiecarei intrevederi cu organul fiscal pe tema aleasa de contribuabil. Performanta acestui sistem consta tocmai in reducerea perioadei prin care clientul este informat.” Tiberiu Antal nu a putut preciza in cat timp va fi infiintat acest centru de asistenta sociala, deoarece au aparut unele probleme dupa organizarea licitatiei privind achizitia programului electronic.
Producatorul francez care a castigat licitatia a fost contestat de un producator autohton din Baia Mare, in ciuda faptului ca acesta nu avea nici experienta necesara, iar oferta sa a lasat de dorit. Reprezentantii ministerului finantelor trebuie sa decida doar daca rezultatul licitatiei ramane neschimbat sau trebuie reorganizata licitatia.
Sursa: Camelia Tocaci