Unul dintre punctele indelung dezbatute in sedinta de joi, 19 aprilie, a fost cel privind aprobarea, de catre consilierii judeteni, a oportunitatii demararii proiectului de Parteneriat Public Privat pentru obiectivul “Tunelul rutier subtraversare Muntii Gutai”. A fost vorba de un pas procedural pe care consilierii judeteni l-au considerat inoportun in acest moment. In cele din urma, numaratoarea voturilor a aratat 16 pentru, 14 abtineri si nici un vot impotriva.
Presedintele CJ, Mircea Man a explicat de ce doar acum a fost pusa in discutie oportunitatea demararii acestui proiect.
Mircea Man: “Doar acum, pentru ca nu au existat pana in acest moment toate elementele legale de fundamentare a unui posibil Parteneriat Public Privat in Maramures pentru dezvoltarea infrastructurii de transport. Asta, deoarece doar in decembrie 2011a fost lansat oficial programul privind promovarea legii Parteneriatul Public Privat la nivel guvernamental. Si tot atunci, la secretariatul general al Guvernului ne-am prezentat si cu documentatia proiectului privind Tunelul pe sub Gutin, apreciat si selectat de altfel. Deci, din punct de vedere legal nu aveam cum sa facem ceva concret pana acum. Insa, inca de la preluarea mandatului m-a preocupat aceasta oportunitate pentru maramureseni. Drept dovada sta faptul ca, in 2010, la Shanghai, alaturi de alte proiecte importante din Maramures, a fost prezentat si acesta. Si urmeaza a fi prezentat si in acest an. Totodata, in discutiile purtate cu reprezentantii delegatiilor din strainatate care au venit in Maramures am prezentat de fiecare data si acest obiectiv major, vorbind despre posibilitatea Parteneriatului Public Privat. In tot acest timp, s-a purtat corespondenta cu foarte multe firme interesate. Una peste alta, eu consider ca Tunelul pe sub Gutin este un proiect care trebuie demarat in Maramures”, a punctat Mircea Man.
Impactul socio-economic al proiectului este unul favorabil, din urmatoarele considerente:
– Se realizeaza o cale de conectare intre Coridoarele europene IV si V prin deschiderea pe ruta Lvov – Sighetu Marmatiei – Baia Mare – Cluj Napoca – Sibiu;
– Creste siguranta traficului prin eliminarea portiunii de drum cu serpentine pe 17,8 km;
– Se scurteaza traseul de parcurgere a distantei Baia Mare – Sighetu Marmatiei cu 12,5 km;
– Se diminueaza durata necesara tranzitarii intre Baia Mare si Sighetu Marmatiei cu cca 30 de minute;
– Creste viteza medie de deplasare la cca 48,1 km/ora;
– Se realizeaza economii substantiale la carburanti si lubrifianti si scade gradul de uzura al autovehiculelor;
– Se pun bazele unei viitoare conexiuni cu autostrada Transilvania.
Sursa: Advertorial