De pe Aeroportul International Baia Mare s-ar putea opera in curand curse si spre Barcelona. Deocamdata masura este doar la nivel de discutii, insa reprezentantii CJ Maramures au aratat ca ar fi necesara introducerea unei curse spre Barcelona, mai ales ca in zona sunt multi maramureseni. In maxim doua saptamani, va fi scoasa la licitatie si proiectarea si executia investitiei la Aeroportul International Baia Mare, a dat asigurari conducerea CJ Maramures.
Nici nu au fost reluate cursele internationale de pe Aeroportul Baia Mare si presedintele CJ, Mircea Man, se si gandeste la introducerea unei noi destinatii. Pe langa cele trei zboruri care vor fi inaugurate din luna octombrie catre Viena, Venetia si Roma, seful administratiei judetene se gandeste ca n-ar strica introducerea unei curse spre Barcelona, mai ales ca in Spania sunt multi romani plecati la munca. ”Blue Air va face curse low cost. Am cerut sa fie o cursa si spre Barcelona, avand in vedere ca sunt multi maramureseni in aceasta zona”, a precizat Man.
Acesta a mai aratat ca va fi gandita si o strategie de promovare pentru a nu se intampla la fel ca si in cazul cursei Baia Mare-Viena, efectuata de compania Austrian Airlines, cand la scurt timp zborul spre aceasta destinatie a fost sistat. Man a spus ca e nevoie de promovare pentru ca lumea sa stie si sa opteze pentru a se deplasa cu avionul. In cazul in care aceste zboruri nu vor fi rentabile, vor fi sistate. ”Ne gandim si la promovare. Cursele vin, dar daca nu vor exista clienti le vom opri. Preturile sunt avantajoase”.
Intre timp se doreste si reluarea investitiei de modernizare la Aeroportul International Baia Mare. Presedintele CJ a dat asigurari ca ”avem studiul de fezabilitate, vom scoate in maximm doua saptamani la licitatie, proiectarea si executia”.
Cu toate acestea, investitia nu poate porni pentru ca nu sunt bani. ”Nu avem fondurile necesare. Sunt 7 milioane euro, bani imprumutati de Consiliul Judetean, iar proiectul ne cere minim 25 milioane pentru o investitie care sa ne multumeasca. Ori trebuia sa gasim intai constructorul sa vedem ce inseamna co-participarea, urmand ca in 15-20 de ani sa platim aceasta lucrare. Sa imbunatatim cladirea, sa intram pe normele europene, nu eram siguri nici de afluenta operatorilor, suntem si intr-un an de criza si nu stiam care va fi posibilitatea CJ de a acoperi sumele de investitii”, a explicat Mircea Man.
Sursa: Camelia Tocaci