Guvernul a stabilit ca spatiile si utilitatile necesare pentru desfasurarea activitatilor de control vor fi asigurate de Regia Autonoma Aeroportul Baia Mare, aflata in subordinea CJ Maramures. Restul activitatilor (control la trecerea frontierei, vamal, sanitar-uman, sanitar-veterinar si fitosanitar) vor fi asigurate de institutiile de resort, acestea urmand sa asigure si sumele necesare pentru personalul care va deservi punctul de trecere a frontierei, precum si pentru dotarea acestuia, dupa cum a precizat guvernul.
In Nota de fundamentare, care a stat la baza deciziei guvernantilor, s-a precizat ca ”Aeroportul Baia Mare deserveste o zona cu potential economic, cultural si turistic important, ceea ce a determinat o crestere semnificativa a traficului aerian, a numarului de aeronave si de operatori aerieni are utilizeaza aeroportul”.
Potrivit datelor oficiale, in primele 5 luni ale anului 2007, numarul mediu de curse aeriene externe a fost de 5,18 saptamanal, fata de 3,8 in perioada 2003-2006. S-a mai precizat ca traficul pe cursele interne a crescut cu 100%.
Oficialii aeroportului au precizat ca ”se preconizeaza deschiderea unor curse internationale regulate de catre companii aeriene romanesti (Tarom si Carpatair) si straine (Austrian Airlines) incepand din acest an”. Acestia au adaugat ca ”zborurile sunt necesare pentru mediul de afaceri, dar si pentru miile de turisti asteptati sa viziteze obiectivele turistice din Maramures: Cimitirul Vesel de la Sapanta, statiunea montana Borsa, statiunea balneo-climaterica Ocna Sugatag, Maramuresul istoric”.
Optimismul autoritatilor maramuresene pare exagerat, pentru ca invazia turistilor nu se inregistreaza deocamdata, iar in ritmul in care se distrug satele maramuresene exista riscul sa nici nu mai aiba loc, pentru ca strainii apreciaza arhaismul zonei. Marea problema sunt banii pentru ca aeroportul din Tautii Magheraus sa fie adus la rangul international.
Sursa: Meda Muntean