Mai multi maramureseni s-au plans de faptul ca la telefonul de urgenta al Casei de Asigurari de Sanatate (CAS) Maramures nu raspunde… nimeni. Explicatia autoritatilor a fost ca TelVerde pe care il detine institutia functioneaza doar in timpul programului de lucru, respectiv intre 8.00 si 16.00, deoarece nu exista centralisti angajati pentru celelalte intervale orare.
Purtatorul de cuvant al CAS Maramures, Claudia Ganea, afirma ca TelVerde al institutiei, 0800 800 971, functioneaza doar in intervalul orar 8.00-16.00, cat e de altfel programul normal de lucru. “Numarul de telefon este disponibil doar in timpul programului de lucru, cand raspunde permanent cineva la telefon”, a explicat Ganea.
Potrivit acesteia, in luna iunie au fost primite 40 de apeluri, prin care asigurarii au cerut informatii cu privire la adeverintele tinerilor asigurati, informatii despre lista medicamentelor compensate sau gratuite, solicitarea unor dispozitive medicale. De asemenea, au fost solicitate opt audiente, dar a fost emisa si o petitie. Acesta a fost anulata, intrucat solicitantul a uitat sa comunice adresa la care sa i se raspunda.
In mai, au fost primite 39 de apeluri, prin care era solicitata urgentarea obtinerii unor dispozitive medicale de catre cei aflati pe lista de asteptare prin prioritizarea lor, dar si contestatii in ceea ce priveste plata retroactiva a contributiei de asigurat. Atunci au fost solicitate si trei audiente.
Ca alternativa la TelVerde, care functioneaza doar 8 ore din 24, Claudia Ganea a precizat ca exista o adresa de relatii media, relatiimedia@casmm.ro, unde asiguratii au posibilitatea sa isi manifeste nemultumirile in ceea ce priveste sistemul sanitar si sa ceara ajutorul CAS Maramures.
Sursa: Catalin Tineghe