Lucrarile de reabilitare a drumului ce face legatura intre Baia-Sprie si Barsana ar mai putea fi amanate, daca firma care a depus contestatia nu isi va retrage actiunea de la Curtea de Apel. Desi, initial, Consiliul National al Solutionarii Contestatiilor (CNSC) a dat castig de cauza Consiliului Judetean (CJ), firma nemultumita de rezultatul licitatiei organizate pentru lucrarile de reabilitare a drumului a continuat demersul in instanta. Acest lucru ar putea intarzia inceperea lucrarilor, dupa cum spune Grazziella Bolma, seful Directiei Tehnice din cadrul CJ. Totusi, ea a precizat ca reprezentantii firmei cu pricina au anuntat ca isi vor retrage actiunea inca inainte de Anul Nou.
Lucrarile de reabilitare a drumului judetean ce face legatura intre Baia-Sprie si Barsana sunt din nou tergiversate, dupa ce firma care a contestat licitatia a continuat demersul in instanta. Firma Strabag SRL a contestat licitatia organizata de CJ Maramures, in urma careia a fost descalificata, iar CNSC a considerat corecta decizia Consiliului Judetean. Numai ca reprezentnatii Strabag nu au fost multumiti de raspuns si s-au considerat nedreptatiti, astfel ca au continuat demersul la Curtea de Apel.
”A fost o incapatanare a lor”
Potrivit unor informatii neoficiale, acestia ar fi promis ca vor retrage actiunea inca inainte de Anul Nou, insa deocamdata nu exista nicio notificare in acest sens. „Dupa ce le-am comunicat ca oferta lor a fost neconforma, au contestat la CNSC. In 13 noiembrie, ei ne-au dat castig de cauza, numai ca in termen de zece zile ei au actionat la Curtea de Apel Cluj. Ei au zis ca vor retrage actiunea, dar inca nu am primit nicio notificare in acest sens. Probabil pana vine raspunsul de la Curtea de Apel mai dureaza. A fost o incapatanare a lor, dar Curtea de Apel nu poate constata altceva decat ce a cosntatat CNSC”, a spus Grazziella Bolma.
O oferta neconforma
Bolma a precizat ca oferta firmei Strabag a fost neconforma si a precizat ca nu a indeplinit mai multe conditii privind organziarea de santier si seful de santier. „In fisa de date a achizitiei s-a cerut, la capitolul de eligibilitate, seful de santier – absolvent de „Drumuri si Poduri” si cel putin cinci ani de experienta in domeniu. Ei au propus un absolvent de facultate de hidrotehnica si cu experienta de doar trei ani. Au vrut sa il schimbe cu altul, dar in perioada ofertei nu mai poate schimba nimic”, a precizat Bolma.
Ea a mai aratat ca au mai fost neconformitati in legatura cu experienta, dar si cu organizarea de santier. „Noi am cerut sa dovedeasca experienta similara printr-un contract de o anumita valoare. Ei ne-au adus un contract care avea atasat o fila din documentarea de oferta, dar care era incomplet”, mai spune ea.
Lucrarile ar putea incepe in primavara
In cazul in care firma contestatara isi va retrage actiunea, lucrarile ar putea incepe cel mai tarziu la sfarsitul lunii februarie, inceputul lunii martie. ”Pana atunci insa, exista anumite activitati ce pot fi executate. Putem incepe montarea panourilor, anumitor placi, trebuie comandate pliante, organizate conferinte de presa. Acestea sunt auxiliare la contractul principal de executie de lucrari. Avem semnat contractul de audit financiar, contractele de publicitate si speram ca daca prognoza meteo e asa cum se anunta, la sfarsitul lui februarie putem incepe lucrarile”, a mai explicat seful Directiei Tehnice.
Traseu de aproape 57 de kilometri
Timpul de executare a lucrarii este de 24 de luni, iar lungimea totala a drumului este de 56,095 kilometri. Reabilitarea drumului judetean incepe din Baia-Sprie, de la intersectia cu Drumul National 18, unde va fi construit un sens giratoriu. Lucrarile continua pe DJ 184 pana la Cavnic, de unde se va interveni pe DJ 109 F, prin Budesti, Ocna Sugatag, DJ 185 Calinesti, Barsana. Pe aceste tronsoane vor fi executate lucrari de reabilitare constand in realizarea unor rigole, podete, corectarea unor curbe si pante, realizarea de santuri de scurgere, locuri de parcare si amenajarea drumurilor laterale pe o distanta de 50 de metri. De asemenea, se vor realiza trotuare si accese in curti, dar si largirea drumurilor, acolo unde este posibil.
„Drumul de la Baia Sprie la Cavnic e foarte dificil, mai ales pe timp de iarna. Dupa modernizare, acesta va deveni mult mai accesibil”, considera Grazziella Bolma.
Proiect finantat din bani europeni
Proiectul valoreaza 22.969.900 euro, iar banii provin din fonduri europene. In lei, valoarea totala este de 92.922.560 lei, din care suma eligibila este de 78.086.000 lei. Diferenta, suma ce nu poate fi acoperita din fondurile europene, este valoarea TVA si constituie contributia CJ Maramures. TVA-ul insa poate fi recuperat de la Ministerul de Finante.
Sursa: Angela Sabau