Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) a trimis o solicitare secretarului de stat Raed Arafat, spunând că închiderea magazinelor la ora 22.00 în loc de ora 21:00 ar permite o mai mare flexibilitate pentru sonsumatori și o fluidizare eficientă a traficului de clienți. Aceștia estimează o creștere a traficului în magazine cu cel puțin 20% în zilele premergătoare Sărbătorii Crăciunului și Anului Nou.
„Având în vedere apropierea Sărbătorilor de Iarnă, dar și restricțiile în vigoare pentru prevenirea răspândirii Covid-19, Asociația Marilor Rețele Comerciale din România – AMRCR supune din nou atenției Comitetului Național pentru Situații de Urgență solicitarea ca în perioadele 19-24 decembrie 2020 și 28-31 decembrie 2020, programul magazinelor să fie prelungit de la ora 21.00 până la ora 22.00″, se arată în cererea formulată de AMRCR.
Reprezentanții AMRCR susțin că această prelungire a programului va asigura respectarea, în continuare, a restricțiilor privind circulația persoanelor în afara domiciliului până la ora 23.00.
Vă prezentăm cererea integrală, formulată de AMRCR:
„Stimate Domnule Secretar de Stat Raed Arafat,
Având în vedere apropierea Sărbătorilor de Iarnă, dar și restricțiile în vigoare pentru prevenirea răspândirii Covid-19, Asociația Marilor Rețele Comerciale din România – AMRCR supune din nou atenției Comitetului Național pentru Situații de Urgență solicitarea ca în perioadele 19-24 decembrie 2020 și 28-31 decembrie 2020, programul magazinelor să fie prelungit de la ora 21.00 până la ora 22.00.
Solicitarea AMRCR are în vedere atât măsurile suplimentare de prevenție luate la nivelul magazinelor, precum și situația epidemiologică la nivel național și scăderea numărului de cazuri.
Prin măsura prelungirii programului magazinelor vor fi respectate în continuare măsurile de siguranță sanitară în cadrul restricțiilor deja stabilite prin cadrul legal stabilite de Hotărârea de Guvern, pentru circulația persoanelor în afara domiciliului până la ora 23.00.
Apreciem că decizia prelungirii cu o oră a programului de funcționare a magazinelor ar oferi o mai mare flexibilitate pentru consumatori și va permite o fluidizare eficientă a traficului de clienți, asigurând accesul consumatorilor la produsele și cadourile pe care aceștia își doresc să le achiziționeze în această perioadă.
Menționăm că AMRCR estimează o creștere a traficului în magazine cu cel puțin 20% în zilele premergătoare Sărbătorii Crăciunului și Anului Nou.
În speranța unui răspuns favorabil la solicitarea AMRCR, vă mulțumim anticipat.
Cu deosebită stimă,
George Bădescu
Director Executiv AMRCR”
Asociația Marilor Rețele Comerciale din România este o asociație profesională care reprezintă interesele industriei de retail din România la nivel european. Aceasta a fost creată în anul 2003, la inițiativa unui grup de manageri de firme de comerț românești și internationale și este o asociație profesională care reprezintă interesele industriei de retail din România la nivel european, în principal, dar nu exclusiv, prin intermediul EuroCommerce și Central European Commerce Council.