Aceleasi produse pot fi in medie cu pana la 25% mai ieftine in magazinele online decat in cele clasice (offline), diferentele cele mai mari regasindu-se la carti, tablete si telefoane mobile, iar cele mai mici la aspiratoare si hrana pentru animale de companie, potrivit unui studiu Millward Brown.
De exemplu, la un model de telefon al carui pret este in jurul a 500 lei, in momentul efectuarii studiului existau diferente de pana la 80 lei intre pretul din online si cel din offline.
De asemenea, cumparatorul poate economisi in cazul tabletelor la anumite modele si pana la 300 lei daca cumpara din online, iar anumite titluri de carti pot fi gasite la jumatate de pret, ajungandu-se la economii de 15 lei in unele cazuri.
Astfel, diferentele de pret ajung la 25% in cazul cartilor, 15% la tablete si 14% la telefoane mobile. Cele mai mici diferente de pret intre online si offline s-au constat la aspiratoare (4%) si la hrana pentru animalele de companie (1%).
Studiul arata ca preturile acelorasi produse sunt mai mici in medie in magazinele online decat in magazinele offline. „Diferentele dintre online si offline in ceea ce priveste preturile fluctueaza semnificativ de la produs la produs, dar majoritatea acestora par sa mearga in aceeasi directie. Altfel spus, ai sanse mari sa cumperi mai ieftin un produs dintr-un magazin online, chiar daca nu ti-ai facut anterior temele legate de locul in care gasesti cel mai ieftin produs. Cu toate acestea, promotiile joaca un rol important in dinamica preturilor”, a declarat Daniel Enescu, presedinte Millward Brown Romania.
In 11 din cele 12 categorii de produse studiate, produsele vandute online au fost in medie mai ieftine decat in magazinele clasice, o singura categorie fiind cu paritate de pret – aparatele foto.
Variatia preturilor intre online si offline in functie de produs este mult mai mare in cazul cartilor (40% intre produsul cu cea mai mica diferenta si cel cu cea mai mare diferenta intre online si offline), tabletelor (23%) si cuptoarelor cu microunde (18%) si semnificativ mai mic in cadrul telefoanelor (8%), frigiderelor (6%) si a hranei pentru animale de companie (2%).
„Este foarte posibil ca in aceste ultime categorii marja de profit sa fie mult mai mica, limitand posibilitatea unor promotii spectaculoase”, precizeaza studiul.
Studiul, realizat in luna mai, a luat in calcul 12 categorii si 120 de produse, cate 10 pentru fiecare categorie. Esantionul consta in 21 de magazine online si offline, selectate dupa relevanta lor in categorie, fiind comparate doar produse cu caracteristici tehnice identice. Datele pot varia in timp in functie de politicile magazinelor si de promotiile de la un moment dat.
Conform unui alt studiu realizat de Millward Brown Romania in martie 2014, pretul ramane un element semnificativ in decizia de achizitie.
Aproape 49% dintre cei care cumpara online aleg magazinul online pe baza faptului ca pretul este mai mic decat in magazinele clasice (offline). Pe langa pret/reducerile de pret, factori cu o importanta ridicata pentru cumparatori atunci cand decid sa cumpere online sunt oferirea de servicii gratuite (transport si returnare) si rapiditatea livrarii comenzilor.
Sursa: Mediafax