Romanii inca prefera cafeaua la ibric si doar 11% dintre consumatorii de cafea aleg sa cumpere expresoare de cafea cu capsule, conform unui sondajul realizat de TNS CSOP si remis Agerpres. Potrivit cercetarii, in prezent, 3 din 4 romani consuma cafea ambalata, in principal cafea macinata, preparata la ibric.
Analizand profilul cumparatorilor de cafea comparativ cu cei care nu cumpara acest produs, autorii sondajului au realizat profilul cumparatorului de cafea ambalata, care este mai degraba o femeie decat un barbat, intre 30 si 45 ani, casatorita, avand un venit pe familie intre 1.500 si 3.000 de lei. Consumatorii de cafea prefera sa isi inceapa ziua cu o cafea macinata servita acasa, inainte de a pleca la serviciu/ la scoala, dupa care aproape jumatate dintre ei prefera un „boost” de energie constand intr-o cafea, cel mai adesea macinata, servita la locul de munca/ la scoala.
Pentru o mai buna intelegere a comportamentului de consum, consumatorii au fost segmentati in consumatori „heavy” si consumatori „medium/ light” . Consumatorii „heavy” reprezinta 90% din consumatorii de cafea, preferand cafeaua turceasca, preparata la ibric, cu care isi incep ziua — acasa sau la serviciu. Manifesta o puternica loialitate fata de marca preferata. Pe de alta parte, consumatorii „medium/ light” sunt mai „vulnerabili” atunci cand nu gasesc marca preferata in magazin, orientandu-se catre marcile disponibile.
Datele cercetarii mai arata ca, atat acasa cat si la serviciu/scoala, majoritatea romanilor prefera sa consume cafea turceasca/la ibric. Aceasta este urmata de cafeaua la filtru, consumata preponderent la serviciu/scoala. In ceea ce priveste expresoarele, circa 7% din totalul consumatorilor de cafea intervievati au declarat ca detin astfel de aparate, toti fiind consumatori „heavy”, lucru ce ilustreaza ca, desi sunt conservatori in ceea ce priveste marca preferata, sunt deschisi la adoptarea unor noi solutii de preparare a popularei bauturi.
Exista un segment de 11% dintre consumatorii de cafea, care manifesta interes pentru a achizitiona un expresor cu capsule, in principal pentru o preparare mai rapida a cafelei, dar si pentru a obtine un gust deosebit fata de cafeaua consumata in prezent. Consumatorii de cafea care declara ca intentioneaza sa achizitioneze un expresor cu capsule prefera in proportie mai mare sortimente de cafea precum espresso sau cafea 3 in 1.
Ca bariere pentru achizitia unui expresor cu capsule, consumatorii mentioneaza in primul rand costul ridicat al aparatelor de acest tip, vorbind insa intr-o proportie mult mai mica despre costul capsulelor. De asemenea, cei care nu intentioneaza sa achizitioneze un expresor cu capsule invoca, in afara de pret, temerea ca metoda aceasta de preparare ar putea altera gustul cafelei, acesta fiind diferit de gustul cafelei preparate traditional. Sondajul a fost realizat in perioada iunie-iulie 2013 la nivel national, in randul populatiei de peste 18 ani din Romania, folosind un esantion de 1.125 de persoane, cu o marja de eroare de ą2,9%.
Sursa: Agerpres