Romanii au cheltuit peste un milion de euro in perioada 15 iunie – 15 august 2015, pe produse din categoriile carti si materiale didactice, fashion si turism, conform unei analize realizata de o companie de performance marketing, remisa miercuri.
Valoarea medie a cosului de cumparaturi pentru categoriile cele mai populare in materie de vanzari online in vara acestui an a fost de aproximativ 100 de lei pentru carti si materiale didactice, respectiv 140 de lei pentru fashion si 900 de lei pentru turism.
In perioada analizata, cea mai mare achizitie online din categoria carti si materiale didactice, conform analizei platformei 2Parale, s-a ridicat la aproximativ 3.500 de lei, in timp ce la categoria fashion, cea mai semnificativa achizitie inregistrata in vara lui 2015 este de aproximativ 3.300 de lei. In ceea ce priveste turismul, cea mai mare suma platita online pentru achizitionarea unui bilet de avion este de aproximativ 10.000 de lei.
‘Chiar daca, in timpul verii, piata de e-commerce scade ca urmare a concediilor, numarul de comenzi online creste semnificativ de la un an la altul.
Analizand industriile cele mai profitabile din e-commerce-ul romanesc in vara acestui an, am observat ca preferintele romanilor in materie de cumparaturi online sunt influentate de factori precum serviciile extra de care pot beneficia, disponibilitatea promotiilor si a reducerilor, diversitatea produselor si a serviciilor oferite sau programele de loializare ale vanzatorilor. Pentru toamna lui 2015, vom asista si la o crestere a categoriilor de IT&C si produse pentru copii, pe langa trendul deja ascendent al cartilor, materialelor didactice si fashion-ului, odata cu perioada back to school si Black Friday’, a spus Dorin Boerescu, CEO al companiei de performance marketing.
Cel mai cautat produs online in vara lui 2015 a fost reprezentat de rochii. Cumparaturile online de rochii au crescut cu 60% fata de perioada similara a anului trecut. In schimb, costumele de baie au fost in scadere cu 28% fata de aceeasi perioada a anului 2014, ceea ce indica un trend de cumparare care se indreapta spre offline pentru aceasta categorie de produse.
Perioada din zi cea mai favorabila pentru cumparaturi online din categoriile carti, fashion si turism, in intervalul 15 iunie — 15 august, a fost pranzul. Intervalele orare la care s-a atins varful de vanzari online au fost: 14,00-15,00 (1.601 de cumparaturi online) — pentru produse din categoria carti si materiale didactice, 15,00 — 16,00 (1.112 de cumparaturi online) — pentru produse de fashion si 13,00-14,00 (29 de cumparaturi online) — pentru produse si servicii de turism.
Referitor la zilele preferate de romani pentru cumparaturi online in vara lui 2015, cartile si materialele didactice s-au cumparat cu preponderenta in zilele de marti, in timp ce miercurea si lunea au fost favorabile cumparaturilor din categoriile de fashion, respectiv turism.
Sursa: Agerpres