Hello Kitty, pisicuta japoneza alba cu funda roz in par, un simbol al ideii de „kawai” sau „dragut” in limba japoneza, implineste, pe 1 noiembrie, 40 de ani, iar micul portofel pe care il decora in anii 1970 a devenit acum un seif urias, comenteaza AFP, facand referire la veniturile uriase generate.
Hello Kitty a aparut in 1974, in Japonia, si a devenit, de-a lungul anilor, un simbol al conceptului „kawai”, care inseamna „dragut” in limba japoneza, dar si o marca faimoasa la nivel mondial, generand miliarde de euro pentru proprietarii sai, compania Sanrio. O reusita incredibila pentru un chip de pisica schitat din cateva miscari de creion, cu o privire goala, pe un chip fara buze, cu mustatile realizate din sase linii simple, comenteaza AFP, care aminteste ca Hello Kitty este, anul acesta, subiectul unei expozitii deschise in urma cu putin timp la Los Angeles.
In luna iulie, mica pisica a fost vedeta unui eveniment asemanator la Hong Kong si a calatorit chiar si in spatiu, la bordul micului satelit japonez Hodoyoshi-3. In prezent, Hello Kitty, care are fan cluburi in multe tari, raporteaza venituri de miliarde de euro anual pentru proprietarii marcii si pentru companiile care folosesc imaginea personajului pentru a-si vinde produsele.
Figura pisicii cu funda este afisata pe 50.000 de produse diferite la nivel mondial, de la guma de sters la carlinga unor avioane, aparate electronice, stilouri si chiar zgarzi pentru caini. Pentru Kazuo Tohmatsu, purtator de cuvant al Sanrio, nasterea lui Hello Kitty in 1974 se potriveste perfect cu momentul in care se afla Japonia: dupa trei decenii de la razboiul care o distrusese, tara se reconstruise, copiii aveau niste bani in buzunare, distractia era posibila.
In ultimii ani, Hello Kitty a devenit unul dintre simbolurile „Cool Japan” si ale culturii pop nipone care a invadat lumea cu ajutorul desenelor animate Manga. Kazumi Kaminaga are 51 de ani si face parte din armatele de fani japonezi care adora pisicuta roz.
„Cand eram in scoala primara, nu existau multe obiecte «kawai», deci va imaginati socul cand a aparut Hello Kitty”, a declarat femeia pentru AFP, in timp ce parcurgea cu privirea rafturile unuia dintre magazinele Sanrio din Tokyo, continuand si in prezent sa cumpere obiecte cu imaginea pisicutei pe ele. Lumea roz bombon a lui Hello Kitty nu este domeniul exclusiv al adolescentelor si fetitelor romantice, ci are fani de toate varstele, in Japonia si peste tot in lume, iar in prezent fanii adulti ar putea fi mai multi decat copii, potrivit purtatorului de cuvant al companiei.
„Intr-un fel, Hello Kitty le reda adultilor dreptul la joaca, posibilitatea de a exterioriza ceva din ei, ce nu poate fi exprimat in restul timpului”, a spus Christine Yano, un antropolog care a studiat fenomenul „kawai”. Sanrio intentioneaza, de altfel, sa lanseze o gama de produse Hello Kitty pentru barbati.
Noriko Hoshino, o functionara de 56 de ani, pe ale carei unghii de la maini este desenata imaginea Hello Kitty, crede ca ar cumpara produse cu pisica draguta pentru sotul si fiul sau. „Am o multime de produse Hello Kitty, pentru bucatarie, pentru baie, genti, lenjerie de corp… nici nu le pot enumera pe toate”, a declarat femeia.
Costumele de baie Hello Kitty sunt una dintre cele mai recente gaselnite ale Sanrio, cu ocazia sarbatoririi celei de-a 40-a aniversari a marcii. Pe scurt, nici anii, nici provocarile comerciale, nici chiar atacurile de pe unele bloguri care denunta nuanta de inocenta amestecata cu prostie a marcii si transforma uneori pisicuta intr-o criminala sangeroasa nu par sa strice imaginea pozitiva a Hello Kitty.
In vara acestui an, Sanrio a surprins pe toata lumea anuntand ca Hello Kitty nu este o pisica, ci o fiinta umana, „o fetita vesela si fericita, cu o inima de aur”, in ciuda mustatilor si urechiuselor ascutite.
Mai mult, potrivit CV-ului prezentat AFP de Sanrio, numele adevarat al lui Hello Kitty este Kitty White, s-a nascut pe 1 noiembrie 1974, in sudul Angliei, iar semnul sau zodiacal este scorpionul. Kitty are o sora geamana, Minny, si locuieste intr-o suburbie londoneza, cu mama sa, Maria, si tatal, George. Iar ultima dovada este ca Hello Kitty are propriul animal de companie – o pisica, Charmmy Kitty, si un prieten, Dear Daniel.
Sursa: Mediafax