Ducele si ducesa de Cambridge, William si Kate, asteapta in urmatoarele zile nasterea celui de-al doilea copil al lor, iar analistii anticipeaza ca evenimentul va contribui cu 80 milioane lire pe termen scurt la economia britanica, suma care va fi chiar mai mare daca nou-nascutul va fi fata. Vestea este anuntata in mod traditional printr-un afis in exteriorul Palatului Buckingham, dar la nasterea printului George informatia a fost difuzata si pe Twitter.
Presa nu este singura care se concentreaza pe nasterea celui de-al doilea copil al familiei printului William, ci si retailerii care doresc sa profite de eveniment pentru cresterea vanzarilor, potrivit CNBC. La casele de pariuri este preferata venirea pe lume a unei fete, iar un expert in retail a spus ca sexul copilului va fi crucial pentru marimea efectului pozitiv asupra economiei britanice.
Joshua Bamfield, director al Centrului pentru Cercetari in Retail din Marea Britanie, anticipeaza ca bebelusul regal va aduce pe termen scurt economiei circa 80 de milioane de lire sterline. „Cred ca va fi un impact imediat de aproximativ 80 de milioane de lire la nasterea copilului, cu 20-35 milioane de lire cheltuite pentru suveniruri”, a spus Bamfield, el considerand insa ca entuziasmul nu va atinge nivelul de la nasterea printului George, in iulie 2013.
„Daca vremea va fi buna, atunci ne putem astepta la mai multi bani cheltuiti pe mancare si bautura, pentru ca oamenii vor merge la iarba verde”, a adaugat el.
Totusi, daca nou-nascutul va fi fata, atunci efectul pozitiv in economie va fi destul de mare, urmand sa profite in mod special industriile de retail si moda. „Daca va fi fata, va puteti imagina cum ii va fi urmarita imaginea, pentru a vedea ce poarta, in ce marci o vor imbraca Kate si William. Si atunci cand va creste va primi multa atentie din partea presei, in privinta modei”, a explicat analistul.
Faptul nu este nou, fiecare tinuta a ducesei de Cambridge fiind analizata in amanunt de presa mondiala. Kate si-a dat sprijinul designerilor britanici, devenind un fel de ambasador al industriei nationale de moda, ceea ce a creat asa-numitul „Kate effect”.
La nasterea printului George, retailerii au inundat piata cu mesaje pe Twitter, incercand sa atraga atentia asupra brandurilor lor. Potrivit Centrului pentru Cercetari in Retail, primul nascut al cuplului regal a marit vanzarile retailerilor cu 247 de milioane de lire.
Bryan Roberts, director al companiei de cercetare a pietei Kantar Retail, considera ca desi au avut loc cresteri ale vanzarilor de retail in urma nasterii printului George, de aceasta data impactul ar putea fi modest. „Dupa nasterea lui George, am vazut multi retaileri incercand sa profite comercial, dar nu cred ca efectul va fi la fel de mare de aceasta data”, anticipeaza Roberts.
El a adaugat ca, de fapt, majoritatea britanicilor au multe alte griji, decat nasterea unui nou membru al familiei regale.
Sursa: Mediafax