Administratiile financiare trebuie sa aplice prevederile ordonantei referitoare la taxa pe poluare pentru autovehicule din momentul publicarii actului normativ in Monitorul Oficial, respectiv 8 decembrie, se arata intr-un comunicat al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
”Potrivit art. 11 alin. (2) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonantele de urgenta ale Guvernului intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, sub conditia depunerii lor prealabile la Camera competenta sa fie sesizata, daca in cuprinsul lor nu este prevazuta o data ulterioara”, se precizeaza in comunicatul ANAF.
Conform O.U.G. 208/2008, incepand cu 15 decembrie 2008, autovehiculele a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2000 centimetri cubi si care se inmatriculeaza pentru prima data in Romania sau in alte state membre ale UE se excepteaza de la obligatia de plata a taxei pe poluare pana la data de 31 decembrie 2009, precizeaza ANAF.
Guvernul a decis, printr-o ordonanta de urgenta aprobata in sedinta de saptamana trecuta, majorarea de trei ori a cuantumului taxei de poluare pentru toate autovehiculele inmatriculate pentru prima data in Romania, dupa ce, in urma cu aproape doua saptamani, Executivul a decis suspendarea taxei auto, pe o perioada de 1 an, la autoturismele euro 4, a caror capacitate nu depaseste 2.000 de cmc.
Comisia Europeana a precizat ca este de acord cu scutirea, pe o perioada de un an, a platii taxei de poluare pentru masinile Euro 4 cu o capacitate cilindrica mai mica de 2000 centimetri cubi, dar atrage atentia asupra unei ”probleme tehnice”.
”In acceptiunea Comisiei, proiectul de ordonanta de urgenta prevede o scutire temporara de la plata taxei de poluare pentru autovehiculele inregistrate oriunde in Uniunea Europeana in perioada 15 decembrie 2008 – 31 decembrie 2009, cu conditia ca acestea sa indeplineasca unele criterii obiective (norma de poluare Euro 4 si capacitatea lor cilindrica sa nu depaseasca 2000 cmc). Diferentierea de taxa este compatibila cu legislatia UE atunci cand se bazeaza pe criterii obiective”, au explicat surse oficiale din Comisie, adaugand ca, din moment ce de aceasta scutire de taxa beneficiaza si masinile aduse in Romania din alte state membre (cu conditia sa indeplineasca aceste cerinte tehnice), scutirea de taxa nu incalca prevederile Articolului 90 al Tratatului CE.
Citeste si:
9 decembrie 2008
|
9 decembrie 2008
|
9 decembrie 2008
|
4 decembrie 2008
|
3 decembrie 2008
|
Sursa: Agerpres