Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat, joi, că anul școlar nu va mai suferi modificări.
”În urma consultărilor deschise și constructive, luând în considerare toate propunerile formulate în contextul creșterii ratei de infectare cu virusul SARS CoV-2 prin implicarea tuturor factorilor care pot să contribuie la implementarea măsurilor necesare pentru bunul mers al procesului de învățământ, au rezultat 10 concluzii:
1. Examenele naționale se vor desfășura la datele stabilite conform calendarului deja aprobat și cunoscut, respectiv 22 – 25 iunie pentru probele scrise ale examenului de Evaluare Națională și 28 iunie – 1 iulie pentru probele scrise ale examenului de Bacalaureat. La examenul de Bacalaureat, probele de competențe vor fi echivalate conform unor proceduri elaborate de către Ministerul Educației. Se vor susține competențele digitale pentru promoțiile anterioare.
2 Cu excepția claselor terminale, pentru care structura anului școlar NU va suferi niciun fel de modificare, vacanța de primăvară va începe în data de 2 aprilie și se va termina la data de 4 mai pentru toate celelalte clase cu excepția claselor terminale. Clasele terminale rămân pe programul stabilit.
3. Pentru clasele terminale, structura anului școlar nu va suferi niciun fel de modificare. Vacanța, respectiv vacanțele de primăvară, pentru că sunt două pentru clasele terminale, nemaifiind puntea, rămân datele planificate și cunoscute, 2 aprilie – 11 aprilie, 30 aprilie – 9 mai pentru sărbătorile pascale ortodoxe. În intervalul 12 – 29 aprilie, clasele terminale vor participa online la toate activitățile didactice.
4. Semestrul al doilea va fi redus cu o săptămână pentru toate clasele, cu excepția claselor terminale, la care nu avem niciun fel de reducere, niciun fel de modificare. Este vorba de clasa pregătitoare, clasele I-VII, și clasele IX-XI, acestea urmând a finaliza semestrul II în data de 25 iunie, spre deosebire de 18 iunie, cum era planificat.
5. Având în vedere reducerea semestrului al doilea cu o săptămână, prin sprijinul cadrelor didactice, într-un an total atipic, în care tezele semestriale nu se mai susțin, în care numărul notelor a fost redus, se pot comprima acele activități de evaluare în așa fel încât nu vor fi necesare activități de recuperare a materiei ”, a declarat Sorin Cîmpeanu.