Având în vedere instituirea stării de alertă prin Hotărârea nr. 24 din 14.05.2020, rămân în vigoare măsurile impuse pentru limitarea efectelor noului tip de coronavirus – 2019-NCoV în ceea ce privește activitatea de relații cu publicul, aceasta desfășurându-se cu limitarea interacţiunii directe a angajaţilor Poliţiei Române cu persoanele din afara instituţiei, astfel:
• Activitea de primire în audiență se va desfășura numai în cazuri cu caracter deosebit, raportat la situația prezentată de către solicitantul audienței. În situația aprobării audienței, aceasta se va desfășura astfel:
Audiențele se vor desfășura într-o încăpere care asigură în egală măsură dreptul cetățenilor la petiționare și protejarea petenților și a angajaților unităților MAI împotriva transmiterii infecțiilor cu noul corona virus;
Audiența se va limita la un interval de maxim 15 minute, respectându-se astfel recomandările medicale de evitare a interacțiunii prelungite dintre mai multe persoane,
Persoanele care participă la audiență vor trebui să poarte mască și mănuși de protecție și să respecte regulile de prevenire a infectării cu COVID 19;
Spațiul unde are loc audiența va fi dezinfectat înainte și după încheierea fiecărei activități în parte.
• Petiţiile, reclamaţiile, sesizările, cererile sau orice alte recomandări, vor fi transmise prin servicii poştale (pe adresa: Baia Mare, str. 22 Decembrie nr. 37) sau în format electronic la una din adresele de e-mail cabinet@mm.politiaromana.ro sau petitii@politiaromana.ro .
• Pentru activităţile specifice deţinătorilor de arme, transmiterea cererilor şi/sau a documentelor aferente cererilor, se va realiza în format electronic, pe adresa arme@mm.politiaromana.ro , sau prin poştă, la adresa Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Maramureş– S.A.E.S.P. din Baia Mare, strada 22 Decembrie, nr.37. Activitatea de relații cu publicul, după încetarea stării de urgență, se desfășoară cu respectarea măsurilor de protecție impuse de normele în vigoare, conform următorului program de lucru : Luni-Miercuri interval orar 900-1100, Joi interval orar 1300-1500 . Relaţii suplimentare se pot obţine la numărul de telefon 0262.207855, în intervalul orar 0800-1600.
• În ceea ce priveşte eliberarea certificatelor de cazier judiciar şi a adeverinţelor de integritate, facem următoarele precizări:
programul de lucru cu publicul ramâne suspendat la ghişeele organizate la nivelul IPJ Maramures din Baia Mare, Str. Şcolii nr.1 şi Sighetu Marmaţiei, Vișeu de Sus, Borșa și Târgu Lăpuș pentru perioada stării de alerta.
Pentru situaţiile urgente care impun eliberarea certificatelor de cazier judiciar (plecări din ţară, însoţire minori în străinătate, urgenţe medicale, participarea persoanleor fizice şi juridice la licitaţii publice) se vor realiza planificări telefonice de luni până vineri între orele 09.00 -13.00 astfel:
Serviciul Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative situat pe str. Tineretului nr. 2 din Baia Mare telefon: 0262.207282 şi 0262.207212;
Poliţia Municipiului Sighetu Marmaţiei, str. Mihai Viteazu nr.10, telefon 0262.311006, interior 22052,
Poliţia Oraşului Vişeu de Sus str. 22 Decembrie nr.30A telefon 0758034921, 0262353631
Poliţia oraşului Borşa, str. Lăzuci nr.6 telefon 0262342525
Poliţia oraşului Târgu Lăpuş, str. P-ţa Eroilor nr. 25 telefon 0262384333
După realizarea planificării telefonice, cererile pentru situaţiile urgente care impun eliberarea certificatelor de cazier judiciar, se vor depune la nivelul Serviciului Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative situat pe str. Tineretului nr. 2 din Baia Mare, la Poliţia Municipiului Sighetu Marmaţiei, str. Mihai Viteazu nr.10, Poliţia oraşului Vişeu de Sus, str. 22 Decembrie nr.30A, Poliţia oraşului Borşa, str. Lăzuci nr.6, Poliţia oraşului Târgu Lăpuş, str. P-ţa Eroilor nr. 25.
o Cererile se descarcă de pe adresa https://mm.politiaromana.ro/utile/cazier-judiciar, se completează și semnează (scanare / fotocopiere după semnare), după care se transmit online, însoțite de documentele aferente (act de identitate în termen de valabilitate/acte specifice persoane juridice), cu exprimarea clară a motivului solicitării certificatului de cazier.
o La Baia Mare, dupa realizarea programării telefonice, cererile pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar pot fi transmise pe adresa de e-mail cazier@mm.politiaromana.ro .
o Depunerea cererilor şi ulterior eliberarea documentelor se va realiza în condiţii de interacţiune minimă cu publicul.
o Programul de lucru pentru ghişeele organizate la Vișeu de Sus, Borșa și Târgu Lăpuș rămâne acelaşi:
Poliţia oraşului Vişeu de Sus, str. 22 Decembrie nr.30A, prin ghişeul de la sediul subunităţii: de luni până vineri, între orele 9.30-12.30.
Poliţia oraşului Borşa, str. Lăzuci nr.6, prin ghişeul de la sediul subunităţii, de luni până vineri, între orele 9.30-12.30.
Poliţia oraşului Târgu Lăpuş, str. P-ţa Eroilor nr. 25, prin ghişeul de la sediul subunităţii, de luni până vineri, între orele 9.00-12.00.
• Începând cu data de 12.05.2020 a fost reluată activitatea de relații cu publicul la niveul ghișeului Serviciului Rutier, cu sediul în Baia Mare, str. Tineretului, nr. 10 și activitatea de verificare a cunoașterii regulilor de circulație în vederea restituirii permiselor de conducere și a reducerii perioadelor de suspendare a exercitării dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice. Se va realiza o limitare a accesului cetățenilor cu respectarea măsurilor de protecție impuse de normele în vigoare. Pentru informații suplimentare, se poate apela numărul de telefon 0262.207993 .
• Activitățile desfășurate de lucrătorii din cadrul Serviciului de Ordine Publică – Compartiment Sisteme de Siguranță, vor viza primirea documentației în zilele de marţi şi joi, în intervalul orar 1000-1100, la ghişeul constituit la Punctul Control Acces nr. 2 de la intrarea în sediul I.P.J. Maramureș și pe adresele de e-mail calin.borzan@mm.politiaromana.ro si adrian.smical@mm.politiaromana.ro . Pentru informații suplimentare, se poate apela numărul de telefon 0262.207811.