Romania este prima tara din Europa care, prin Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), a pregatit infrastructura pentru serviciul de urgenta eCall, prin care, cu ajutorul unui dispozitiv instalat in masina, se apeleaza automat, in caz de accident, la 112, informeaza STS.
STS, care administreaza Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta 112, a modernizat infrastructura acestuia pentru operarea eCall – noul serviciu pan-european de urgenta din vehicule. Astfel, eCall este functional din ianuarie 2013, in toata tara, fiind necesara instalarea unui dispozitiv pe masina. In cazul unui accident auto, dispozitivul eCall va apela automat dispeceratul 112 si va transmite informatii relevante privind locul accidentului si date tehnice ale vehiculelor implicate. Serviciile de urgenta vor interveni cu mai mare rapiditate, inclusiv in situatia in care pasagerii nu mai pot vorbi, arata reprezentantii STS.
Rezultatele noului serviciu pan-european de urgenta din vehicule – eCall vor fi prezentate oficial la Bucuresti, in cadrul unei conferinte internationale, anunta Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), care gestioneaza Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta 112. La conferinta vor participa, alaturi de partenerii de proiect din 18 tari si peste 200 de specialisti din industria auto, ai operatorilor de telecomunicatii si organismelor de standardizare, de la companii de asigurari din 40 de tari din Europa, America de Nord si Asia, oficiali ai Parlamentului European, ai Comisiei Europene si ai institutiilor romanesti cu responsabilitati in domeniu.
„Discutiile sunt axate pe stadiul implementarii serviciului eCall in tarile partenerilor proiectului, asupra modului de interoperabilitate intre echipamentele ce urmeaza a fi instalate pe autovehicule si diferite centre de preluare a apelurilor de urgenta si stadiul revizuirii standardelor europene in domeniu”, precizeaza STS. Totodata, inginerii Serviciului de Telecomunicatii Speciale vor prezenta, in direct, intregul flux al sistemului de urgenta eCall, apelurile fiind generate din Bucuresti si din tara, cu ajutorul catorva masini aflate in trafic si echipate cu dispozitive eCall in cadrul unei demonstratii practice.
„Participantii vor putea vedea modul de implementare al serviciului de apel de urgenta din vehicule in Romania, receptionarea si operarea apelurilor, pozitionarea automata pe harta a datelor despre accident, impreuna cu intregul fluxul de alarmare si interventie a serviciilor de urgenta”, se mai arata in comunicatul STS.
In septembrie 2011, Comisia Europeana anunta ca sistemul eCall trebuie sa fie instalat si pe deplin functional, pana in 2015, in toata Uniunea Europeana, dar si in Croatia, Islanda, Norvegia si Elvetia, estimand ca instalarea dispozitivului in fiecare automobil nou costa mai putin de o suta de euro.
Sursa: Mediafax