Asociația Casiopeea organizează până pe 3 octombrie 2020 (inclusiv) Săptămâna Roz a luptei împotriva cancerului la sân, un eveniment prin care își propune să colecteze fondurile necesare pentru achiziționarea de proteze mamare pentru femeile afectate de această boală și să încurajeze un stil de viață sănătos.
Săptămâna Roz a luptei împotriva cancerului la sân este un eveniment care aduce împreună, în mediul virtual, alergătorii și cicliștii solidari cu femeile ce au fost supuse unei mastectomii. Pentru prima dată în cei 10 ani de existență, în care cursele și marșurile roz Casiopeea au strâns la un loc mii de alergători și cicliști, asociația a lansat o provocare specială, în ton cu vremurile pe care le trăim. În loc de tradiționalul cros din Parcul Tineretului, Casiopeea propune anul acesta ca în locul unei singure curse să se strângă în același spațiu – în online – mii de curse roz, efectuate de fiecare dintre noi acolo unde obișnuim să facem mișcare: în parcul de lângă casă, la pădure sau pe stadion, în drum spre birou.
Participanții pot face un gest de solidaritate cu femeile afectate de cancer la sân și pot dona achiziționând un tricou cu însemnele Casiopeea (în valoare de 60 RON). Din fondurile astfel colectate se vor achiziționa protezele pentru zeci sau sute de beneficiare.
Până pe 5 octombrie, participanții vor trimite e-mail la adresa casiopeea.contact@gmail.com, unde vor preciza tipul activității (alergare/pedalare), numărul de kilometri parcurși într-o zi din Săptămâna Roz și vor atașa două poze: una purtând un accesoriu roz din ziua competiției virtuale și o captură de ecran a telefonului cu aplicația de monitorizare a activităților sportive din care să rezulte numărul de kilometri parcurși în ziua respectivă. Clasamentul câștigătorilor se va realiza în funcție de kilometrii parcurși într-o zi din timpul Săptămânii Roz (Top 10 cei mai mulți kilometri parcurși într-o zi). Participanții care vor posta și pe Evenimentul Facebook Casiopeea comentarii cu fotografii vor intra într-o tombolă în cadrul căreia se vor acorda 10 premii.
În competiție se pot înscrie și companiile, care pot achita o taxă de 50 RON/ angajat înscris. Pentru a se stabili clasamentul companiilor, angajații companiilor înscrise vor adăuga fotografiilor încărcate pe Evenimentul Facebook Casiopeea și un hashtag asociat angajatorului (de exemplu: #companiacasiopeea). Clasamentul companiilor va fi stabilit în funcție de numărul de #companiacasiopeea identificate pe platforma de socializare. Mai multe detalii cu privire la înscrieri și regulamentul concursului se găsesc AICI.
Printre companiile înscrise în competiția din 2020 figurează CBRE, Engie România, Credit Agricole, Grupul Digi, Grupul Renault România, Groupama, Ruvix, Touch, Up Romana.
Începând cu 2018, Grupul Digi s-a alăturat Crosului și Marșului roz Casiopeea și a susținut, prin taxele de participare, achiziționarea de proteze mamare pentru beneficiarele asociației. Și anul acesta, aproape 90 de angajați Digi s-au înscris în cursă și vor alerga sau pedala pentru a contribui la susținerea femeilor care au nevoie de solidaritatea semenilor lor.
Asociația Casiopeea este un proiect UNIC în ROMÂNIA, născut din dorința de a promova sportul și sănătatea prin acțiuni concrete, cu impact direct în societate. Din 2010 până în prezent, la cursele roz au participat peste 25.000 de susținători și din taxele înregistrate au fost achiziționate și donate 2.500 de proteze.