Microsoft si Yahoo au incheiat un parteneriat in incercarea de a dobandi suprematia pe piata de publicitate de pe internet si a cautarilor, ambele sectoare fiind net dominate de catre Google. Presa internationala a scris ca cele doua companii urmeaza sa comunice in mod oficial informatiile despre alianta facuta chiar in cursul zilei de azi, 29 iulie. Potrivit stirilor furnizate de agentiile de presa straine, Microsoft nu va plati nicio suma in avans catre Yahoo, in acte precizandu-se ca acordul vizeaza impartirea veniturilor intre cele doua companii.
Motor de cautare Bing al Microsoft va fi utilizat astfel pentru cautarile din Yahoo, in timp vanzarile de publicitate vor fi gestionate prin soft-ul Microsoft. La ora actuala, Yahoo ocupa pozitia a doua pe piata de cautari, ceea ce va da un impuls implicit Bing.
Companiile IT au avut negocieri indelungate privind acest parteneriat, iar Microsoft a oferit chiar 47,5 miliarde de dolari pentru a putea prelua Yahoo, dar oferta a fost declinata de catre reprezentantii acesteia ale caror pretentii, dar si planuri au fost cu totul altele. De altfel, Yahoo chiar a vrut sa incheie un acord cu Google, care se vizeze strict segmentul publicitatii din cautari pe Google, blocat de autoritatile de concurenta.
Sursa: Ioana Osan