Reprezentanții BRD avertizează clienții cu privire la o actiune de tip phishing pe e-mail si SMS.
„Dragi clienți,
Perioada fiecărui sfârșit de an aduce, la fel ca în cazul altor momente semnificative ale anului, o creștere a numărului tentativelor de fraudă. În contextul general al sărbătorilor, al achiziționării de cadouri și al înmulțirii numărului tranzacțiilor care implică folosirea cardurilor și a aplicațiilor de mobile banking, fraudatorii încearcă să se substituie, prin metode uneori destul de ingenioase, actorilor legitimi ai tranzacțiilor, fie ei comercianți, persoane fizice, instituții bancare sau companii.
Chiar în aceste zile există o acțiune de tip phishing pe e-mail și SMS care îi vizează pe clienții BRD.
Acest tip de acțiune are drept țintă furtul de date cu caracter personal (nume, CNP, număr de telefon etc.), a datelor de card (numărul cardului, data expirării, CVV/CVC) și a codurilor de validare / autorizare (codurile OTP – parole de 6 cifre primite prin SMS de la BRD), cu scopul activării neautorizate a serviciului de internet și mobile banking YOU BRD și al efectuării de operațiuni neautorizate – practic, furtul unor sume de bani din conturile dumneavoastră.
Dacă primiți e-mail-uri sau SMS-uri suspecte, aparent transmise de către bancă sau de către reprezentanții acesteia, prin care vi se solicită astfel de date, vă recomandăm să nu accesați linkurile, să nu răspundeți la mesajele primite și să nu furnizați niciun fel de informații. Vă rugăm, de asemenea, să semnalați orice suspiciune la adresa mybrdcontact@brd.ro
De asemenea, vă rugăm să consultați secțiunea de pe site-ul nostru: https://www.brd.ro/atentie-atacuri-informatice pentru un inventar al diferitelor scenarii de fraudă folosite în aceste zile de infractorii informatici”, este mesajul transmis de BRD Groupe Societe Generale.