Un nou atac de tip phishing a fost indreptat impotriva clientilor BRD, sute de mesaje fiind trimise in casutele email ale romanilor. In mod ironic, pagina spre care au fost directionate posibilele victime de catre hackeri era una care continea un avertisment de a nu furniza informatii personale si legate de administrarea contului nimanui. Ca o noutate, adresa web de destinatie era una inregistrata in Romania – brd-net.ro – alta insa decat cea a BRD.
Mesajul, la prima vedere, parea sa fie trimis de reprezentantii bancii BRD si continea un avertisment din care reiesea ca din contul personal s-a incercat o retragere de numerar de la un bancomat. Ca urmare, destinatarul era informat ca s-a decis suspendarea contului sau BRD Net si i se cerea ca pentru deblocare sau verificare sa intre pe o pagina a BRD si sa introduca unele date confidentiale.
„Stimate client, vineri, 18 decembrie 2009, din contul dumneavoastra s-a incercat o extragere de numerar la ATM-ul Agentiei BRD din Sectorul 2 (adresa: Soseaua Iancului, Nr. 2), in valoare de 400 RON. Datorita sistemelor noastre de securitate,BRD nu a autorizat tranzactia. Ca masura de siguranta am suspendat contul dumneavoastra BRD-NET.Pentru a debloca/verifica contul, va rugam sa intrati pe pagina BRD-NET si sa introduceti corect datele necesare autentificarii”, asa suna textul emailului transmis de hackeri.
BRD a informat insa ca asemenea mail-uri nu trebuie luate in serios, iar orice solicitare de date venita din partea bancii trebuie analizata cu atentie.
Sursa: Andrei Gherghel