Masinile germane au ramas, in 2011, preferatele romanilor, in special pe segmentul second-hand, prima pe lista clasandu-se Volkswagen, cu peste o treime dintre sufragii, in timp ce pe segmentul masinilor noi, pe prima pozitie s-a situat Dacia, cu 74% dintre optiuni, se arata in editia a III-a a analizei privind piata auto din Romania, realizata de portalul specializat auto.ro si compania de consultanta Daedalus Millward Brown, prezentata, astazi, 14 decembrie, in cadrul unei conferinte de presa.
Potrivit ierarhiei citate, romanii prefera in continuare autoturismele fabricate de catre producatorii germani, atat masinile noi, cat si cele second hand. In topul publicat miercuri, Volkswagen s-a clasat pe primul loc in preferintele romanilor, cu un procentaj de 36,8%. Podiumul este completat de marca Opel, cu 23% dintre sufragii, si de BMW, cu 18,7%.
Per ansamblu, Dacia a ramas printre masinile preferate ale romanilor, cu modelele comercializate atat inainte de anul 2004, cat si dupa acest an. Astfel, la ora actuala, aproape trei sferturi dintre repondenti (74%) detin o masina noua marca Dacia, in timp ce restul s-au multumit cu second-hand.
Cercetarea releva faptul ca masinile germane se afla si in topul detinatorilor de masini second hand, prin Volkswagen si Opel (cu cate 87,5% dintre detinatori), majoritatea fiind produse dupa anul 2000 si parcurgand peste 10.000 kilometri anual. Pe de alta parte, tinerii cauta cu precadere autoturisme la mana a doua in mediul online si targuri auto, in timp ce persoanele mai in varsta apeleaza la parcurile auto si anunturile in ziar.
Raportul dintre masinile noi si masinile second hand este castigat categoric, in 2011, de cele din a doua categorie cu 73,7% dintre utilizatori. Cele mai multe vehicule rulate se gasesc in Banat (80,3%), urmate de cele din Ardeal (78,7%), Moldova (76,7%), Muntenia (71,6%) si Bucuresti (61,7%).
In functie de gradul de satisfactie din punct de vedere al fiabilitatii masinilor detinute, mai mult de jumatate dintre romani (52,4%) s-au declarat multumiti, primii in acest clasament fiind detinatorii de Toyota, cu 72,8%. Ii urmeaza indeaproape posesorii de Nissan (69,9%) si Mitsubishi (68,7%).
La capitolul nivelului de satisfactie privind costurile de intretinere, Daewoo este pe prima pozitie, cu 55,9%. Pe urmatoarele doua locuri se claseaza Skoda (50%) si Opel (49,1%).
Nivelul de multumire privind gradul de uzura in timp a autovehiculelor plaseaza marca Volvo 58,8% pe primul loc, urmata de Mitsubishi (52,4%) si Toyota (51,3%). In functie de consumul urban, Volvo, Toyota si Skoda au prins podiumul, in timp ce la consumul extraurban primele trei pozitii au fost ocupate de Skoda, Volvo si Citroen.
In ceea ce priveste intentia de cumparare, s-a constatat ca in perioada analizata, comparativ cu anul 2010, s-a inregistrat o crestere de 15% in cazul autoturismelor second hand, in timp ce intentia de cumparare a unei masini noi a inregistrat o scadere de 10%.
Totodata, modalitatea de tranzactionare preferata a romanilor este cea prin intermediul internetului, respectiv a site-urilor specializate, iar pretul si starea tehnica reprezinta principalii factori in luarea deciziei de cumparare.
In urma analizarii datelor furnizate de AutoIndex, instrument de masurare a pietei auto second hand, reiese ca pretul mediu al unui autoturism rulat a inregistrat o scadere de 9,6% in perioada ianuarie – noiembrie 2011, scadere considerata de catre specialisti ‘normala’, pe fondul crizei economice care a afectat in anul 2011 piata auto nationala.
Vechimea parcului auto national este intre 6 si 10 ani, nivel care se situeaza in parametrii mediei europene, releva analiza citata. Studiul ‘Analiza Pietei Auto 2011’ a fost realizat in perioada mai – octombrie 2011, pe un esantion reprezentativ din punct de vedere demografic de 26.525 repondenti cu varsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folosita a fost sondajul online.
Sursa: Agerpres