Volkswagen va cumpara, pentru 4,46 miliarde euro, 50,1% din actiunile Porsche, devenind actionar unic al producatorului de autoturisme sport dupa sapte ani de dispute care au indepartat doua dintre cele mai puternice familii din businessul german, transmite Bloomberg. VW a reusit sa ajunga la un acord cu autoritatile fiscale, depasind astfel ultimul obstacol in calea preluarii Porsche, a anuntat gigantul auto.
Tranzactia va fi achitata in cash, pornind de la o valoare de 3,88 miliarde euro a producatorului de automobile sport, la care se adauga compensatii in contul dividendelor la care ar fi fost indreptatit holdingul Porsche de la divizia auto si o suma reprezentand jumatate din sinergiile estimate in urma fuziunii.
Porsche va fi intregrat astfel in portofoliul de marci al Volkswagen, care detine producatori auto precum Audi, Skoda sau Seat, dar si constructorul de motociclete Ducati si producatorii de camioane MAN si Scania.
Cele doua companii au convenit sa fuzioneze in 2009, dupa ce Porsche a ajuns intr-o situatie dificila, acumuland datorii de peste 10 miliarde euro in urma unei incercari esuate de a prelua Volkswagen.
Compania holding Porsche, controlata de familia Piech-Porsche, detine inca 50,7% din actiunile comune ale Volkswagen.
Actiunile Volkswagen au crescut cu 11% in acest an, capitalizarea companiei fiind de peste 57 miliarde euro. Porsche are o valoare de piata de 12,8 miliarde euro, in urcare cu 1,5% in 2012.
Tentativa de preluare a VW de catre Porsche a inceput in 2005, divizand familiile mostenitoare. Ferdinand Piech, presedintele board-ului VW, s-a impotrivit intentiilor varului sau, Wolfgang Porsche, si a reusit sa impiedice tranzactia pana cand tentativa de preluare a esuat in contextul crizei financiare mondiale, cand datoriile constructorului de automobile sport au explodat.
Piech, fost CEO al Volkswagen, ales in aprilie pentru cel de-al treilea mandat de presedinte al board-ului, si-a cristalizat in ultimii ani controlul asupra grupului.
Volkswagen este cel mai mare constructor auto din Europa si si-a propus sa preia, in urmatorii ani, pozitia de lider mondial, pentru care se bate cu General Motors (SUA) si Toyota (Japonia).
Sursa: Mediafax