CNADNR vrea sa finalizeze 93,1 kilometri de autostrada in acest an, avand la dispozitie un buget de 2,65 miliarde lei, mai mic cu 1,1 miliarde lei fata de anul trecut, iar in 2015 estimeaza ca vor fi construiti 194,8 kilometri, bugetul prognozat in acest scop ridicandu-se la 3,96 miliarde lei.
Anul trecut, CNADNR a avut un buget de 3,76 miliarde lei pentru autostrazi si a inaugurat 116 kilometri, respectiv tronsonul Simeria – Orastie (18 km), trei loturi pe Orastie-Sibiu (60,5 kilometri) si primul tronson al Lugoj – Deva (27,4 de kilometri, plus un drum de legatura la regim de autostrada de 10,5 km), reteaua totala de autostrazi a Romaniei insumand in prezent aproape 650 kilometri.
CNADNR intentioneaza sa inaugureze in acest an loturile 1 si 2 ale autostrazii Nadlac – Arad (22,2 km, respectiv 16,6 km), lotul 2 Timisoara – Lugoj (25,6 km), lotul 3 Orastie – Sibiu (22,1 km) si o portiune de 6,5 km a autostrazii Bucuresti – Ploiesti.
Anul viitor, CNADNR se asteapta sa receptioneze loturile 2,3 si 4 de la Lugoj – Deva (28,6 km, 21,1 km si 22,1 km), cele patru loturi de la Sebes – Turda, cu o lungime de 70 km, si loturile 1,2 si 3 de la Campia Turzii – Ogra – Targu Mures (53 km).
Proiectele care vor beneficia de cei mai multi bani in acest an sunt autostrazile Nadlac – Arad (359,9 milioane lei), Timisoara – Lugoj (251,7 milioane lei), Lugoj – Deva (333,7 milioane lei), Orastie – Sibiu (285,6 milioane lei), Sebes – Turda (290,8 milioane lei), Brasov – Cluj – Bors (256,5 milioane lei) si Bucuresti – Brasov (429 milioane lei).
In 2015, cele mai ridicate fonduri vor fi alocate pentru autostrazile Nadlac – Arad (240,3 milioane lei), Timisoara – Lugoj (477,2 milioane lei), Lugoj – Deva (951 milioane lei), Orastie – Sibiu (281,9 milioane lei), Sebes – Turda (878,9 milioane lei), Brasov – Cluj – Bors (379,9 milioane lei) si Bucuresti – Brasov (330,9 milioane lei).
Proiectele sunt finantate atat cu bani de la buget cat si din fonduri externe.
Sursa: Mediafax