CFR și CFR Călători au transmis o serie de precizări în contextul temperaturilor caniculare din țară și au subliniat că, în perioada 19-21 iunie, circulația feroviară se va desfășura în condiții speciale.
„Instalațiile de climatizare riscă să nu mai poată asigura răcirea”, avertizează CFR Călători
CFR Călători spune că la nivelul șinei temperaturile pot să treacă și de 50 de grade. „Întregul parc de vehicule feroviare este verificat din punct de vedere tehnic – funcțional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor în parcurs. Pentru menținerea în funcțiune a instalațiilor de climatizare au fost dispuse măsuri suplimentare de mentenanță a instalaţiilor de climă în reviziile de vagoane care formează garniturile de tren precum și însoțirea cu electricieni de vagoane în anumite intervale orare, atunci când sunt situații de caniculă sau alte fenomene meteo extreme specifice verii”, se arată în comunicatul CFR Călători.
„Însă, în zilele cu temperaturi exterioare caniculare (de multe ori chiar și de peste 50 – 55 de grade C la soare) care se înregistrează la nivelul șinei și cutiei materialului rulant, dar şi din cauza deschiderii geamurilor în parcurs, instalațiile de climatizare riscă să nu mai poată asigura răcirea şi să funcţioneze în regim de ventilație”, se arată în același comunicat.
„În perioada 19 – 21 iunie a.c., din cauza temperaturilor ridicate anunțate pe raza județelor aflate sub incidența celor două avertizări de temperaturi caniculare – COD GALBEN și COD PORTOCALIU -, traficul feroviar pe segmentele de cale ferată unde temperatura la nivelul șinei ajunge și chiar depășește 50 de grade Celsius se va desfășura în conditii speciale, cu reducerea vitezei de circulație a trenurilor, în anumite intervale orare, această măsură fiind prevăzută de instrucțiile feroviare și are drept scop desfășurarea traficului feroviar în condiții de siguranţă”, a anunțat CFR.
„Reducerea vitezei de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h față de viteza normală, în zonele aflate sub incidența avertizărilor meteo de temperaturi foarte ridicate pentru această perioadă, reprezintă una dintre principalele măsuri aplicate de orice sistem feroviar, în vederea derulării traficului în condiţii de siguranţă”, mai notează CFR.