Rezultate slabe de la bacalaureat au fost cauzate de atitudinea autoritatilor de discreditare a cadrelor didactice si a elevilor, dar si de lipsa masurilor coerente si eficiente care sa conduca la imbunatatirea reala a procesului instructiv-educativ, considera Federatia Asociatiei de Parinti. Reprezentantii organizatiei sunt ingrijorati de slabele rezultate ale examenului de bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2011.
„Apreciem ca slabele rezultate obtinute de catre absolventii de liceu, promotia, 2011 se datoreaza in primul rand atitudinii de discreditare a invatamantului romanesc, atat a cadrelor didactice, dar si a elevilor, de catre autoritatile statului si a lipsei masurilor coerente si eficiente care sa conduca la imbunatatirea reala a procesului instructiv-educativ. Copiii sunt produsul acestui sistem de educatie hulit de insusi ministrul Educatiei!”, precizeaza federatia.
Potrivit Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti-Invatamant Preuniversitar, MECTS s-a multumit sa instaureze masuri pentru eliminarea posibilitatilor de frauda din salile de examene, lucru laudabil, dar, fara a asigura un climat unitar la nivel national. Parintii cred ca acest lucru trebuia facut discret, fara a instaura stresul asupra copiilor si fara ca acestia sa fie tratati din start ca infractori.
„Din pacate, in acest mod s-a procedat si cu unele cadre didactice care au asigurat desfasurarea examenului: fie au fost tratate ca si elevii, infractori, fie gardieni. Am atras atentia in nenumarate randuri reprezentantilor MECTS asupra necesitatii unei reforme reale, coerente, planificate, ancorate in realitatea societatii care sa conduca la imbunatatirea efectiva a sistemului si care sa nu inceapa cu finalul-evaluarea elevilor, dar care sa aiba in vedere finalitatea”, mai spune sursa citata.
De asemenea, parintii considera ca ar fi necesara reconsiderarea atitudinii fata de cadrele didactice si motivarea reala a acestora. In plus, FNAP-IP crede ca este oportuna diferentierea programelor de bacalaureat pentru fiecare profil de liceu, in special la Limba si Literatura Romana, dar si reducerea claselor de matematica-informatica „extinse fara discernamant” in licee cu profil tehnologic, impunand astfel unui numar mare de elevi sustinerea unor probe cu grad de dificultate crescut.
Centrul National de Evaluare si Examinare a finalizat centralizarea tuturor rezulatatelor examenului national de bacalaureat din anul scolar 2010-2011 (sesiunea iunie-iulie). Promovabilitatea la nivel national este de 44,47% inainte de solutionarea contestatiilor.
Sursa: Mediafax