Melania Muresan, directorul Directiei de Venituri Baia Mare, a explicat ca la fiecare inceput de an se produc astfel de aglomerari, insa functionarii nu s-au plans ca nu ar face fata solicitarilor.
Primaria a avut doar incercari esuate pentru evitarea aglomeratiei si timpului pierdut de contribuabili la cozile interminabile de la Directia de Venituri. In urma cu doi ani, chiar a dat in folosinta un serviciu de e-banking pentru ca baimarenii sa isi poata achita online darile catre buget.
In doi ani doar doi contribuabili au facut plati online
Baimarenii n-au fost deloc receptivi, probabil si datorita drumurilor pe care le aveau de facut initial pe la primarie si a hartogariei pe care erau nevoiti sa o completeze ca sa aiba acces in sistem. Mai mult, nici oficialii din primarie nu s-au straduit sa prezinte avantajele sistemului, abandonandu-l imediat dupa lansare. Prin urmare, cetatenilor li s-a parut mai comod sa se inghesuie la cozi decat sa efectueze plata impozitelor pe cale electronica.
Cristian Lici, seful Serviciului Informatica din cadrul primariei, a explicat ca din 2004 si pana acum doar doi baimareni si-au achitat online impozitele. ”Cred ca li se pare prea complicata procedura. Pentru acest servicu primaria a facut un contract cu BCR. Dupa ce a completat fisierul cu datele cerute de noi, contribuabilul trebuie sa faca o cerere si catre banca. Sunt mai multe etape, dar nu e foarte dificil. Cei mai multi baimareni prefera doar sa acceseze componenta de vizualizare a taxelor si impozitelor pe care le au de platit, dar se prezinte personal la directie ca sa le plateasca.”
Sursa: Anamaria Stoia