Linia 51, care strabate orasul de la un capat la altul, a fost realizata in aproximativ un an cu costuri de aproape 25 de miliarde de lei. Prin darea ei in folosinta s-a incheiat o prima etapa de dezvoltare a transportului public cu troleibuze, inceputa in 1996, cand a fost inaugurat primul traseu.
Proba s-a facut miercuri, iar primii calatori au fost autoritatile locale si reprezentantii societatii Urbis, dar si cei ai firmei care a executat extinderea retelei electrice pana sub pasajul CFR. Investitia a fost explicata prin faptul ca era absolut necesar sa se tina cont de dezvoltarea economica la iesirea din oras, pe bulevardul Bucuresti.
Primarul urbei, Cristian Anghel, a amintit si de intentia de extindere a liniilor de troleibuz in carteiere Vasile Alecsandri si Sasar. Exista insa in plan si un traseu spre Baia Sprie, dar in acest caz investitia trebuie derulata in comun cu Consiliul Judetean Maramures, precum si prelungirea liniei 51 pana in Recea. Proiectele de amploare necesita fonduri importante, insa ar exista sansa obtinerii de fonduri europene.
”Este un transport nepoluant, astfel incat Uniunea Europeana ar putea aloca fonduri. In acest caz trebuie refacute studiile de fezabilitate si propuse planurile pentru finantare”, a declarat directorul Urbis, Dumitru Robas. El a recunoscut ca marele handicap pentru acest tip de transport il reprezinta costurile ridicate din cauza consumului mare de curent, dar si al faptului ca un troleibuz nou costa cat doua autobuze si jumatate.
Dumitru Robas nu se teme ca nu vor exista calatori si spune ca reantabilitatea s-a dovedit prin faptul ca baimarenii circula in numar mare pe linia 50. El a mai precizat ca frecventa curselor pe linia de troleibuz se va pastra, dar ca in urmatoarea luna se va face o analiza pentru stabilirea unui orar de circulatie adaptat nevoilor baimarenilor. Pe cele doua linii vor circula 12 troleibuze, adica atatea cate sunt functionale in parcul auto al Urbis.
Sursa: Meda Muntean