Aproximativ 90% dintre romani se uita lunar la televizor, potrivit Barometrului de Consum Cultural pe 2014, in timp ce 55% dintre participantii la acest studiu au precizat ca citesc un ziar in fiecare luna.
Institutul National pentru Cercetare si Formare Culturala (INCFC) a lansat, luni, „Barometrul de Consum Cultural 2014”, cea mai importanta analiza statistica a sectorului cultural din Romania.
„Barometrul de Consum Cultural 2014. Cultura, intre global si local” ofera informatii despre dinamica valorilor si practicilor din societatea romaneasca din prezent, despre modul in care populatia se raporteaza la sectorul cultural, devenind un instrument esential in dezvoltarea strategiilor locale si regionale.
Un procent de 55% dintre respondentii care au participat la acest studiu au declarat ca citesc lunar ziare. Cei care aleg sa citeasca cel mai des reviste sunt tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, care lectureaza lunar o astfel de publicatie (37%) si tot acestia citesc ziare lunar (33%).
Aceste rezultate arata ca ziarele si revistele fac parte din preferintele oamenilor atunci cand vor sa fie la curent cu ultimele noutati, fie ca le citesc pe internet sau cumpara ziarul/ revista in format tiparit.
Ziarele (36%) si revistele (37%) sunt alese in special de respondentii cu studii liceale si postliceale si mai putin de cei cu studii universitare (34% – reviste si 31% – ziare), ceea ce demonstreaza ca cei cu un nivel ridicat de educatie prefera sa lectureze carti sau alt gen de literatura, mai mult decat ziare si reviste.
Analiza realizata pe Bucuresti arata ca exista o diferenta destul de mare fata de analiza realizata la nivel national, in contextul in care 61% prefera sa citeasca ziare lunar si 58% aleg revistele. In ceea ce priveste varsta, tinerii (intre 18 si 34 de ani) sunt cei care citesc mai mult ziare (38%) si reviste (35%).
Pe de alta parte, vizionarea filmelor si emisiunilor TV sunt activitati domestice desfasurate cu o foarte mare frecventa, 98%, respectiv 88% dintre respondenti au afirmat ca vizioneaza filme si se uita la televizor lunar.
In privinta filmelor, cei care locuiesc in mediul urban se uita lunar la astfel de productii, in proportie de 47%, in comparatie cu mediul rural, care lunar se uita mai putin la pelicule (43%). In ceea ce priveste consumul de emisiuni TV, nu exista o diferenta intre mediul urban si cel rural.
Frecventa lunara cu care persoanele din Bucuresti se uita la televizor sau vizioneaza filme nu este cu mult diferita de frecventa lunara a celor din studiul realizat la nivel national. Majoritatea respondentilor (97%) au declarat ca se uita la televizor lunar, in timp ce 89% dintre respondenti au spus ca urmaresc filme. Pentru editia din 2014 a Barometrului de Consum Cultural, volumul esantionului a fost de 1.260 de persoane, cu o eroare maxima tolerata de +/- 2,8%, la un nivel de incredere de 95%. Esantionul a continut un boost de 840 de persoane din Bucuresti, care a produs un subesantion reprezentativ pentru Capitala, cu o eroare maxima tolerata de +/- 3,4%, la un nivel de incredere de 95%.
Sursa foto: Mediafax
Sursa: Mediafax