• Click cu click, romanii au daruit 100.000 de kWh unor spitale, scoli, centre de copii si batrani;
• Cantitatea de energie – gaz si electricitate – este donata de E.ON Energie Romania in cadrul campaniei “Daruieste lumina”;
• Circa 1,4 milioane de utilizatori ai platformei de socializare Facebook au aflat despre aceasta campanie.
„Daruieste lumina”, una dintre cele mai mari campanii de social media derulate de E.ON Romania, s-a incheiat cu succes, sambata, 25 aprilie, cand au fost donati ultimii din cei 100.000 kWh oferiti de companie spre beneficiul unui numar de 12 institutii – spitale, scoli, case de copii si case de batrani din 10 judete.
Derulat in perioada 6-25 aprilie prin intermediul platformei online www.daruiestelumina.ro, proiectul a urmarit mobilizarea romanilor pentru sustinerea a 12 institutii, acestia fiind chemati sa decida, in urma votului exprimat pe platforma online, dar si pe pagina de Facebook a campaniei, destinatarii celor 100.000 kWh.
„In fiecare an dezvoltam si sustinem numeroase proiecte de responsabilitate sociala, mai ales din zona sanatatii, educatiei, sportului sau sigurantei, prin care dorim sa venim in sprijinul comunitatilor din care facem parte. De aceasta data am ales sa o facem diferit, pentru ca am vrut sa aratam ca gesturi aparent mici, cum este cel de a dona un kWh cu un simplu click, duc la fapte mari, care pot schimba in bine viata unor oameni. A fost un exercitiu de solidaritate care ne-a reusit si pentru asta doresc sa multumesc tuturor celor care au votat si ne-au sustinut in acest demers”, a declarat Frank Hajdinjak, Director General al E.ON Romania.
Beneficiarii au fost grupati in patru categorii, iar kilowatii au mers catre acestia cu fiecare click primit din partea vizitatorilor. Toti cei care au votat au avut posibilitatea de a-si indemna prietenii de pe Facebook sa doneze si ei kilowati institutiei sociale care le-a atras atentia cel mai mult.
Campania nu a presupus niciun cost pentru cel care a daruit mai departe. Toti cei 100.000 de kWh au fost donati de E.ON Energie Romania, kilowatii primiti din partea votantilor urmand sa fie scazuti din factura de energie electrica sau gaze naturale a beneficiarilor.
Rezultate campanie „Daruieste lumina”
• Spitale – 24.754 kWh
• Scoli – 31.885 kWh
• Centre copii – 34.519 kWh
• Case batrani – 9.045 kWh
Spitale
• Spitalul de Psihiatrie „Sfantul Nicolae”, Neamt, jud. Neamt – 7.830 kWh
• Spitalul Orasenesc Otelu Rosu, Otelu Rosu, jud. Caras-Severin – 7.952 kWh
• Centrul de Transfuzie Sanguina Salaj, Zalau, jud. Salaj – 8.972 kWh
Scoli
• Colegiul Tehnic de Industrie Alimentara „Terezianum”, Sibiu, jud. Sibiu – 7.722 kWh
• Colegiul National „Octavian Goga”, Miercurea Ciuc, jud. Harghita – 7.773 kWh
• Liceul Special pentru Deficienti de Vedere, Cluj Napoca, jud. Cluj – 8.068 kWh
• Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu”, Carei, jud. Satu Mare – 8.322 kWh
Centre copii
• Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva „Aurora”, Resita, jud. Caras-Severin – 7.879 kWh
• Asociatia „Steps of Hope”, Daia, jud. Sibiu – 8.029 kWh
• Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva, nr.2, Comanesti, jud. Bacau – 8.186 kWh
• Centrul de Pedagogie Curativa Simeria, Simeria Veche, jud. Hunedoara – 10.425 kWh
Case batrani
• Caminul de Batrani „Sf. Constantin si Elena”, Iasi, jud. Iasi – 9.045 kWh
Mesajele campaniei au fost distribuite in social media de un numar impresionant de bloggeri si persoane publice, vedete si activisti civici. Intre ei: Andi Moisescu, Teo Trandafir, Irina Binder, Amalia Enache, Gheorghe Hagi, Paula Chirila, Andrei Gheorghe, Andra si Catalin Maruta, Ana Morodan si Tony Poptamas.
De asemenea, au scris despre acest proiect Vlad Petreanu, Moise Guran si echipa de la Biziday, Cristian China Birta, Hotnews si pagina de Facebook a Stirilor ProTV. Din pacate nu putem sa ii mentionam aici pe toti cei care au crezut in acest proiect si l-au sustinut, insa le multumim in egala masura. Cu totii au demonstrat ca romanii sunt responsabili, solidari si se pot mobiliza pentru a face lucruri bune. Si ca, putin adunat cu putin, a insemnat pana la urma 100.000 kWh de caldura si lumina care au ajuns la cei in nevoie in mai putin de trei saptamani.
Si datorita tuturor celor care au sustinut aceasta campanie, oamenii au aflat ca poti darui lumina si la propriu. Clip-ul campaniei difuzat in social media chiar in ziua de Pasti a avut 450.000 de vizualizari si peste 6.000 de distribuiri.
Cea mai buna zi a campaniei a fost prima zi de dupa Pasti, cu un reach de 250.000 de oameni. Ziua de Pasti a fost si ea aproape, cu 232.000 de internauti.
Campania „Daruieste lumina” face parte dintr-o serie de proiecte si actiuni programate pentru 2015, an in care compania E.ON Romania marcheaza 10 ani de prezenta pe piata de energie locala.
Sursa: Departament Comunicare Corporatista E.ON Romania