Anul acesta, 29 noiembrie este data la care Vinerea Neagra soseste din nou in magazinele din Romania. Ca si anii trecuti, magazinele care au pe rafturi produse electronice si electrocasnice sunt primele care se arunca in cursa castigarii unui numar cat mai mare de clienti.
Ideea unei zile in care reducerea se aplica pentru toate produsele de pe rafturi incanta clientii magazinelor, deoarece, cu reduceri de 30, 40 sau chiar 50%, atat magazinele, cat si cumparatorii, reusesc sa iasa in castig. Pe de o parte, orice client plateste mai putin decat se astepta pe produsul dorit, in timp ce magazinul care vinde produsul reuseste sa castige la cantitatea mai multor bunuri vandute.
Cele mai castigate din afacerea Black Friday sunt magazinele online, deoarece comenzile pot fi facute cu usurinta cu ajutorul paginilor de internet ale acestora. Clientul nu mai este nevoit sa se deplaseze intr-un spatiu fizic, iar magazinul castiga timp si rapiditate odata cu livrarile deja plasate.
Nici magazinele clasice nu se pot plange ca vanzarile nu merg bine in singura zi din an in care reducerile sunt cele mai consistente, insa de cele mai multe ori cumpararea unui produs cu ocazia Black Friday devine pentru client o cursa contratimp pe care trebuie sa o castige in dauna competitorilor sai.
Romania a sarbatorit Black Friday pentru prima data in anul 2011. Retailerii online, magazinele de electrocasnice si distribuitorii de produse IT&C, electronice si electrocasnice au avut de castigat, unii mai mult, iar altii mai putin. Cert este ca toata piata a avut de castigat de pe urma sarbatorii americane imprumutate cu succes si in Romania.
Sursa: Mediafax