În Statele Unite este pe 11 noiembrie. La noi, marile magazine își stabilesc, fiecare, ziua sau perioada în care organizează Black Friday. Unele păstrează tradiția americană și marchează Black Friday într-o singură zi de vineri, în schimb, alte magazine încep campania de reduceri mai devreme și durează o săptămână sau chiar mai mult.
Însă ediția din acest an vine și cu o noutate. ANAF obligă magazinele să afișeze, pe lângă prețul de vânzare, şi prețul recomandat de producător. Decizia vine după ce anul trecut inspectorii antifraudă au sancționat zeci de magazine pentru că reducerile practicate ar fi nemulțumit mii de clienți.
Specialiștii în marketing ne îndeamnă să nu ne grăbim cu achizițiile şi să comparăm mai întâi prețurile. Ba chiar ar trebui, spun ei, să ne uităm la produsul pe care ni-l dorim pe mai multe site-uri sau să îl urmărim cu ceva timp înainte. Ca să nu picăm în plasa reducerilor false.
De asemenea, spun ei, este foarte important să avem grijă la mărcile necunoscute și să cumpărăm doar de pe site-uri de încredere.