Aproximativ 4 milioane de romani utilizeaza cel putin o data pe saptamana internetul, potrivit Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI), dat publicitatii, marti, 1 iulie, de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT). Potrivit studiului, 3.909.000 de romani din mediul urban, cu varste cuprinse intre 14 si 64 de ani, utilizeaza internetul cel putin o data pe saptamana.
Studiul online SATI, care costa aproximativ 200.000 de euro pe an, a demarat pe 1 octombrie 2007, finalizandu-se la inceputul lunii martie 2008. Metodologia dupa care s-a realizat cercetarea a cuprins inregistrarea utilizatorilor unui site, aproximativ 15.000 de chestionare online si crearea unei baze de date necesare softului de media planning. Pentru crearea acestui studiu, care ofera informatii despre trafic, audienta si profilele socio-demografice ale utilizatorilor, au fost monitorizate 133 de site-uri din Romania.
”Este un moment extrem de important pentru piata online din Romania, pentru ca acum este emis certificatul de nastere al acesteia, asociindu-se un studiu despre cifre demografice, intr-o industrie care are un buget de peste 10 milioane de euro”, a declarat presedintele BRAT, Silviu Ispas, referindu-se la proiectul SATI.
BRAT este o structura asociativa constituita in scopul verificarii independente si obiective a indicatorilor de performanta ai diverselor produse media si oferirea catre membrii asociatiei de servicii de marketing. In prezent, BRAT reuneste 200 de editori de presa scrisa si site-uri web si 43 de agentii, regii si clienti de publicitate.
Din 1998, de la aparitie, asociatia furnizeaza date referitoare la tirajul publicatiilor din presa scrisa, din 2002 este furnizorul oficial al rezultatelor de audienta pentru presa scrisa (SNA), iar din 2006 ofera informatii detaliate despre grupurile tinta (FOCUS).
Sursa: Rompres
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult