Ziarele romanesti au incheiat anul 2010 cu o scadere a numarului de exemplare vandute de 25% in ultimul trimestru, comparativ cu perioada similara a anului 2009, cele mai vandute titluri in perioada mentionata a anului trecut fiind tabloidele Click! si Libertatea si cotidianul generalist Adevarul. Potrivit datelor furnizate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada octombrie – decembrie 2010, presa cotidiana centrala – mai ales cea quality – a inregistrat, in ansamblu, scaderi ale vanzarilor.
Pozitia de lider in categoria quality este detinuta de ziarul Adevarul, editat de Adevarul Holding. Astfel, Adevarul a inregistrat in luna octombrie 2010 o medie de vanzari de 89.479 de exemplare, in scadere comparativ cu luna octombrie 2009, cand inregistra o medie de vanzari de 115.140 de copii. In luna noiembrie, media de vanzari a cotidianului Adevarul a fost de 72.988 de exemplare, in scadere fata de aceeasi luna a anului 2009, cand afisa o medie de vanzari de 134.378 de copii. In ultima luna a anului trecut, media de vanzari a cotidianului Adevarul a fost de 63.553 de copii, comparativ cu 158.767 de copii reprezentand media de vanzari in decembrie 2009.
In topul ziarelor quality urmeaza Jurnalul National, editat de trustul Intact. Astfel, in luna octombrie, Jurnalul National a avut o medie de vanzari pe aparitie de 39.960 de exemplare (58.281 in octombrie 2009), pentru ca in luna urmatoare, noiembrie, media de vanzari sa creasca la 51.381 de exemplare (66.019 in noiembrie 2009). Cresterea a continuat si in decembrie, cand Jurnalul National a inregistrat o medie de vanzari pe aparitie de 52.856 de exemplare (65.473 in decembrie 2009).
Pe pozitia a treia in clasament se situeaza cotidianul Romania libera, editat de Societatea „R”. Romania libera a avut, in medie, vanzari pe aparitie de 40.233 exemplare in octombrie (42.576 in octombrie 2009), de 40.527 de copii in noiembrie (42.495 in noiembrie 2009) si de 41.986 de exemplare in decembrie (42.529 in decembrie 2009).
In top urmeaza cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei si Capital. Astfel, pentru luna octombrie, Evenimentul zilei a avut o medie de vanzari pe aparitie de 18.301 exemplare (32.134 in octombrie 2009), in noiembrie – 18.521 de exemplare (32.093 in 2009), iar in decembrie – 17.769 exemplare (32.667 in decembrie 2009).
Ziarul quality Gandul, editat de Mediafax Group, a raportat, in perioada octombrie – decembrie 2010, scaderi ale numarului de exemplare vandute, inscriindu-se in trendul afisat la nivelul intregului segment. Astfel, in octombrie, Gandul a inregistrat o medie lunara de vanzari pe aparitie de 11.883 exemplare (14.364 in octombrie 2009), in noiembrie – 11.541 exemplare (14.662 in noiembrie 2009), iar in decembrie – 11.431 de exemplare (14.254 in decembrie 2009).
In ceea ce priveste cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editata de de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se incadreaza in trendul general, cu o medie de vanzari pentru luna octombrie de 39.449 de exemplare (60.213 in octombrie 2009), cu 41.176 de exemplare in noiembrie (53.989 in noiembrie 2009) si 39.107 exemplare in decembrie (42.759 in decembrie 2009).
Pe acelasi segment, Pro Sport a avut, in octombrie, o medie de vanzari de 33.783 de copii (40.056 in octombrie 2009), pentru ca in noiembrie cotidianul sportiv sa inregistreze o medie de vanzari de 33.813 de exemplare (47.117 in noiembrie 2009), iar in decembrie, de 26.277 de exemplare (37.262 in decembrie 2009).
In randul tabloidelor, Click!, editat de Adevarul Holding, este lider de vanzari si a raportat, in octombrie, o medie de vanzari de 212.374 de exemplare (251.179 in octombrie 2009), in noiembrie, de 215.301 exemplare (251.810 in 2009) si in decembrie, de 198.978 de exemplare (200.637 in decembrie 2009).
Pe pozitia a doua in topul vanzarilor pe piata tabloidelor si a cotidianelor, in general, se situeaza Libertatea, publicatie editata de trustul Ringier Romania, care a scazut comparativ cu perioada similara a anului 2009: o medie de 131.612 exemplare pe aparitie in octombrie (172.683 in octombrie 2009), de 127.793 de exemplare in noiembrie (166.925 in noiembrie 2009) si de 121.304 de exemplare in decembrie (153.775 in decembrie 2009).
Tabloidul CanCan a raportat, in octombrie 2010, o medie de vanzari de 51.968 de exemplare, cu o scadere la 50.466 de exemplare in noiembrie si cu o medie de 42.755 de exemplare vandute pe aparitie in luna decembrie.
La capitolul publicatii financiare, cotidianul Ziarul Financiar a avut o medie lunara de vanzari pe aparitie pentru octombrie de 12.094 de exemplare, 12.176 de copii in noiembrie si 12.198 de exemplare in decembrie.
Sursa: Mediafax