Parlamentarul maramuresean Sorin Bota, membru in Comisia de buget-finante din Senat, a avut un sfarsit de saptmana mai incarcat decat de obicei. Impreuna cu restul colegilor, acesta a fost convocat la sedinta reunita a comisiilor de buget-finante din Senat si Camera Deputatilor in vederea aprobati proiectului legii bugetului de stat pe 2009.
Senatorul social-democrat a anuntat, printr-un comunicat de presa, ca ”a initiat discutii cu privire la cuprinderea in bugetul pe anul 2009 a trei importante proiecte pentru Maramures”, avand negocieri chiar cu reprezentantii Ministerului de Finante. Toate cele trei proiecte sunt insa de anvergura, obtinerea de fonduri externe fiind obligatorie pentru demararea lor.
Senatorul a pus pe lista scurta a proiectelor pe care le vrea demarate in Maramures drumul de centura din Baia Sprie – oras care este in colegiul in care a candidat, tunelul de sub Gutai – proiect pe care aproape fiecare politician maramuresean l-a invocat printre obiectivele sale, dar si Drumul Nordului, care ar urma sa faca legatura intre Baia Mare si autostrada Transilvania – pe ruta Seini – Cehu Silvaniei.
”La propunerile mele si discutiile care au urmat, am primit sprijin din partea deputatului de Maramures, Nicolae Bud. Acesta a sustinut neconditionat proiectele. Impreuna cu domnul Bud am pus temelia financiara pentru acest Drum Expres si vom continua demersurile”, a precizat Sorin Bota, care a adaugat ca ”propunerile au fost insusite si, pentru prima data vor fi alocate fonduri aferente bugetului Ministerului Transporturilor, pentru realizarea celor trei importante proiecte”.
Despre Drumul Nordului s-a vorbit destul de insistent in ultima perioada, chiar presedintele Consiliului Judetean Maramures, Mircea Man, pomenind la intalnirea cu ministrul IMM-urilor de vineri, 13 februarie, de la Baia Mare despre necesitatea realizarii lui, dar a ”plusat”, facand lobby mai ales drumului expres Baia Mare-Vaja, proiect demerat de liberali si pe care la inceput nu l-a privit deloc cu ochi buni. ”Este o investitie in prag de incepere si ar fi pacat sa renuntam la ea”, a spus Man despre drumul spre Ungaria, referindu-se la faptul ca deja s-au facut proiecte si chiar s-a ales o firma de avocatura care sa se ocupe de acordarea despagubirilor pentru proprietarii ai caror terenuri vor fi nationalizate.
Sursa: Meda Muntean