Volumul comertului electronic cu plata online a inregistrat la nivelul anului 2011, o crestere de 24% fata de anul 2010, ajungand la valoarea de 158,9 milioane euro, conform datelor furnizate de Romcard. Prin platforma ePayment a fost procesat un volum de 138,8 milioane de euro, lunile cu cele mai mari vanzari fiind mai, iunie si iulie cand volumul tranzactiilor s-a ridicat la aproape 14 milioane de euro lunar.
Valoarea medie a cosului de cumparaturi online a inregistrat, de asemenea, o evolutie pozitiva, de la 58 euro in 2010, la 64 euro in 2011, conform datelor din sistemul ePayment. Cele mai mari valori medii per tranzactie au fost inregistrate in turism, software, segmentul IT&C si cel al jucariilor, cu 163, 126, 114 si respectiv 81 de euro. La polul opus se situeaza tranzactiile pentru produse sau servicii in general mai ieftine cum ar fi carti, bilete la spectacole, cupoane de reduceri sau plata de utilitati al caror cost mediu se situeaza in jurul valorii de 30 euro.
‘Daca pana de curand asistam la cresteri de 20 – 50% sau chiar mai mari in industrii consacrate, precum turism sau telecomunicatii, in 2011 s-au inregistrat evolutii si pe alte tipuri de produse, cu utilizare recurenta, semn ca are loc o diversificare semnificativa a cosului de cumparaturi si ca achizitiile online devin o obisnuinta’, a declarat Marin Mitroi, director general Romcard.
Astfel, in 2011, s-au inregistrat cresteri mari la flori – 29,62%, jucarii – 23,38%, cadouri -21,26%, produse IT – 32%. Totodata, internetul se dovedeste un canal foarte potrivit pentru organizatiile non-profit, donatiile online inregistrand o crestere de aproape 26% in 2011 fata de 2010.
La nivelul intregului an 2011, cele mai scumpe tranzactii au fost realizate pentru achizitia de bilete de avion – 9700 euro, pachete turistice – 8800 euro si produse software – 6000 euro. Majoritatea tranzactiilor au fost efectuate din Romania – 59,84%, dar si din Italia – 14,71%, Spania – 5,82% sau Marea Britanie – 5%.
In ceea ce priveste evolutia industriei in 2012, reprezentantii companiei pariaza pe cresterea pietei, provenita din intrarea unor noi jucatori importanti in industrie, continuarea procesului de adoptie a metodelor de plata online de cumparatori, precum si diversificarea metodelor de plata si serviciilor oferite clientilor magazinelor online.
Astfel, pentru anul 2012, reprezentantii companiei ePayment preconizeaza atat o crestere a numarului de companii cu activitati in comertul electronic, cat si a volumelor tranzactionate online pana la o valoare de peste 200 milioane de euro.
ePayment este furnizor de solutii eCommerce integrate, parte a grupului international PayU, detinut de Naspers Ltd, al doilea jucator in eCommerce la nivel global. PayU desfasoara operatiuni de integrare plati online in Polonia, Cehia, Romania si Ungaria, procesand in 2010 un numar de 31 milioane de tranzactii in valoare de peste 800 milioane de euro. In Romania, ePayment este lider pe piata de plati online, cu peste 2 milioane de tranzactii procesate in 2011 in valoare de 138.8 milioane de euro si o cota de 88% din volumul total al Romcard.
RomCard SA, ca procesator de tranzactii cu carduri in Romania, a implementat cu succes tehnologia 3DSecure integrand-o in sistemul sau de procesare. Bazat pe o solutie proprie, RomCard SA ofera la cheie serviciile pentru „Verified by VISA” si „MasterCard SecureCode” pentru tranzactii sigure prin internet folosind cardurile bancare.
Proiectul 3D Secure a fost inceput de RomCard SA in septembrie 2003 si finalizat in martie 2004 cand s-au terminat cu succes toate certificarile cu VISA si MasterCard. Pana in prezent, RomCard SA a certificat 5 banci pentru acceptare 3D Secure (inclusiv circa 150 de comercianti virtuali) si 8 banci pentru emitere.
Sursa: Agerpres