Plenul Camerei Deputatilor a aprobat azi, 18 iunie, cu 276 de voturi „pentru” si trei abtineri noua structura organizatorica a acestui for, fiind reduse 32 de functii de conducere (86 din 118 posturi) pentru construirea unui aparat de lucru eficient. Potrivit presedintelui Camerei Deputatilor, Valeriu Zgonea, noua structura organizatorica intra in vigoare incepand din 19 iunie.
Secretarul Camerei Deputatilor Niculae Mircovici a precizat luni ca prin aceasta noua structura se realizeaza o economie de 500.000 de lei pana la sfarsitul anului. Numarul de posturi de directori este redus cu unul, de director adjunct – un post redus si de sef serviciu – 41 reduse. De asemenea, numarul posturilor de sef de departament se suplimenteaza cu un loc si cele de sef de birou cu 10.
Conform Regulamentului Camerei Deputatilor, structura organizatorica a serviciilor Camerei este aprobata de plen, cu avizul Biroului Permanent. Proiectul de hotarare pentru adoptarea acestei noi structuri organizatorice a fost citit luni in plenul Camerei Deputatilor.
„Infiintarea unei noi structuri organizatorice intervine ca urmare a cresterii gradului complexitatii activitatii, ceea ce presupune stabilirea acelor functii de conducere care sa permita identificarea imediata a responsabilitatilor, pe de-o parte, dar si ca urmare a necesitatii incadrarii in cheltuielile bugetare de personal. (…) Aceste masuri se inscriu in procesul de eficientizare a activitatii Camerei Deputatilor prin construirea unui aparat de lucru propriu eficient, premisa pentru modernizarea serviciului public parlamentar prin introducerea sistemelor de tehnologie informationala si social-media, utilizarea eficienta a resurselor materiale si umane, coroborate cu masuri de crestere a gradului de profesionalizare a functiei publice parlamentare in conditiile mentinerii numarului optim de salariati necesari realizarii misiunii publice”, se arata in memorandumul intern aprobat de Biroul Permanent.
Potrivit proiectului de hotarare votat marti de deputati, persoanele care au detinut functii de conducere si care nu se mai regasesc in noua organigrama vor fi reincadrate pe functii de executie, prin transformarea postului de conducere intr-unul de executie.
Sursa: Agerpres