Lideri americani din sectorul tehnologiilor de varf si-au exprimat sustinerea fata de candidatul democrat in alegerile prezidentiale de la 6 noiembrie Barack Obama, intr-o serie de clipuri video publicate de catre site-ul YouTube. Intr-un clip video de doua minute care lauda „inovatia”, aproximativ zece lideri din domeniul high-tech, inclusiv fondatorii site-ului de anunturi Craigslist Craig Newmark si al retelei sociale LinkedIn Reid Hoffman, aduc un elogiu politicii presedintelui in exercitiu.
„Il sustin pe Obama pentru ca am constatat personal cat de mult tine la inovatie si cat de mult tine sa construiasca viitorul catre care aspiram toti”, a apreciat Hoffman.
„Presedintele Obama intelege care sunt conditiile necesare in vederea stimularii inovatiei in tara noastra”, declara fondatorul Entelo, Jon Bischke.
„El crede ca aceasta tara trebuie sa avanseze si ca inovatia este singurul mijloc spre acest scop”, afirma Rusty Rueff, de la Fundatia Grammy.
Obama a primit, de asemenea, sustinerea directoarei generale a grupului Yahoo! Marissa Mayer, potrivit site-ului Opensecrets.org, care urmareste contributiile la campanie.
In ceea ce ii priveste pe republicani, Mitt Romney a primit sustinerea presedintei-director general a grupului de vanzari online eBay Meg Whitman si a celui al retelei de telecomunicatii Cisco John Chambers, potrivit aceluiasi site.
Pe de alta parte, un studiu realizat de Centrul pentru cercetari Pew releva ca aproape doi americani din cinci utilizeaza retelele sociale pentru a face politica. Tinerii sau cei angajati ideologic sunt si mai numerosi. Aproximativ 60% dintre americanii adulti utilizeaza retele sociale ca Facebook si Twitter, iar doua treimi dintre ei (39% dintre americanii adulti) le utilizeaza pentru activitati de ordin politic sau civic, potrivit Pew.
Utilizatorii de retele sociale care vorbesc in mod frecvent despre politica sau sunt marcati ideologic sunt cei mai susceptibili sa se afle printre cei mai activi pe aceste retele. Cei mai tineri, cu varste cuprinse intre 18 si 29 de ani, sunt totodata „mai susceptibili decat cei mai mari ca ei sa publice comentarii, la fel ca si cei care au studii superioare”, adauga Pew.
Sursa: Mediafax