O campanie electorala unitara in toata Uniunea Europeana se va desfasura pana la alegerile europene din iunie, acestea urmand sa aiba loc concomitent in toate statele membre. Vicepresedintii Parlamentului European, Alejo Vidal-Quadras si Mechtild Rothe, cei care au lansat oficial campania au aratat ca principalele mesaje ale strategiei de comunicare se concentreaza pe ideea stimularii prezentei la vot.
”Uniunea Europeana va lua decizii politice care vor afecta viata de zi cu zi a cetatenilor europeni, iar prin exercitarea votului la euroalegeri acestia pot influenta optiunile politice viitoare”, au subliniat oficialii PE.
Pana la data scrutinului, in tarile UE vor fi prezentate panouri exterioare de publicitate si constructii tri-dimensionale cu diferite teme, precum energia, schimbarile climatice, produsele bio vers cele naturale, protectia consumatorilor, buget, precum si alte teme de interes pentru toti cetatenii.
De asemenea, vor fi prezentate spoturi TV atat pe canalul propriu al PE – EuroparlTV, cat si pe posturile nationale si chiar pe YouTube. Oficialii europeni au mai informat ca date despre euroalegeri pot fi gasite si pe pagina de internet dedicata scrutinului: www.alegeri2009
Vicepresedintele Alejo Vidal-Quadras (PPE-DE, Spania) a declarat ca aceasta „campanie nu incearca sa apeleze la obligatia civica a cetatenilor de a vota, ci arata ca UE va avea de luat decizii majore in diferite politici cu impact asupra vietii cotidiene a cetatenilor”.
„Vom comunica clar si cu voce tare ca Parlamentul European este important pentru cetateni, iar vocea lor conteaza in Uniunea Europeana. Fiecare alegator trebuie sa faca o alegere: Tu decizi”, a subliniat vicepresedintele Mechtild Rothe la lansarea campaniei.
Sursa: Ioana Osan