O campanie nationala in valoare de 1,9 milioane de euro a fost lansata de Politia Romana si mai mult institutii publice care vor sa reduca fenomenul pirateriei si contrafacerii cu manuale, spoturi video si un dictionar cu termeni din domeniul. Campania „Stop Pirateria” a fost demarata la inceputul lunii noiembrie si are ca scop constientizarea consumatorilor cu privire la folosirea produselor piratate si contrafacute.
„Cu pirateria te aranjezi pe viata”, acesta este sloganul campaniei care a fost initiata prin proiectul european „Intarirea capacitatii institutionale de protejare a drepturilor de proprietate intelectuala si industriala”, care s-a lansat la inceputul anului trecut.
Scopul campaniei este cresterea gradului de constientizare a publicului cu privire la riscurile pe care le presupune fenomenul pirateriei si contrafacerii, cat si a pericolelor reprezentate de consumul acestor produse. In afara unui spotul TV, campania se va realiza si prin „direct mail” la nivel national, dar si prin intermediului paginii web dedicate www.stoppirateria.ro, care va fi functionala din 28 noiembrie.
In 2008, Politia a confiscat 1.000 casete audio-video, 19.447 DVD-uri, CD-uri si fonograme, 2.394 coperti si carcase, 482 aparaturi folosite pentru copiere si 24 dispozitive de control al accesului in valoare totala de 1.698.150 RON, echivalentul a 446.000 euro. De asemenea, autoritatile au consemnat 5.030 infractiuni si au cercetat 3.485 persoane.
CITESTE SI:
Sursa: I.O.