Cât de important este design-ul web pentru dezvoltarea unei afaceri?
Web design-ul reprezintă crearea de site-uri, de la partea de structură, programare și interfață grafică și până la cea de introducere a conținutului (pagini, informații, audio, video, text, fișiere, etc). Conceptul de design web este legat de crearea rețelei globale WWW, primele discuții având loc în 1989 și fiind transpuse în realitate până în 1993. Industria globală a web design-ului se cifrează la 41.8 miliarde de dolari, cu o creștere anuală preconizată la 3.1%.
Afacerile care își propun să reușească au nevoie de un site cu un design care să atragă atenția, alături de conținut de calitate care să determine loializarea clienților. Pentru 94% dintre clienți, impactul vizual este esențial, așa că un site bine realizat din punct de vedere al designului, așa cum poți vedea pe site-ul GGbet, poate echivala cu succesul afacerii. Un site de top înseamnă o rată de conversie mai mare și creșterea nivelului de loialitate al clienților.
Cum trebuie să arate un site ca să fie atractiv pentru clienți și util pentru afacere?
Crearea unui site premium înseamnă găsirea echilibrului între creativitate și funcționalitate, între aspectul vizual și ușurința la navigare. Deisgnerul web trebuie să identifice acele elemente care pot fi asociate cu brandul, cu produsele și serviciile oferite și cu principiile și obiectivele companiei. Un site de top trebuie să prezinte următoarele caracteristici:
- Proiectare și funcționalitate de calitate – trebuie găsită balanța între spațiile albe și structura paginilor pentru a se evidenția mesajul brandului. Paginile trebuie să se încarce rapid, iar fiecare pagină trebuie să fie construită corect, fără zone lente sau slab realizate.
- Ușurința la utilizare – navigarea trebuie să urmeze un curs logic, evident și să se bazeze pe o ierarhie certă, cu o aranjare în pagină consistentă și elemente vizuale care să funcționeze ca niște indicatori.
- Optimizat pentru mobile – 86% din populația lumii se bazează pe dispozitivele mobile pentru a accesa site-urile, iar acest lucru înseamnă că site-ul trebuie optimizat pentru toate browserele de mobil.
- Integrarea de butoane de tip „îndemn la acțiune” – scopul oricărui site este de a determina clienții să efectueze acțiuni (să cumpere produse, să solicite servicii, să acceseze paginile, să distribuie texte, etc), așa că este nevoie de astfel de butoane pentru a efectua aceste acțiuni.
- Poziționarea la loc vizibil a contactelor și locației companiei – trebuie integrate datele de contact ale brandului, precum email, telefon, formular de contact, butoane către paginile de pe rețelele de socializare sau o hartă Google cu locația companiei. Acestea pot fi poziționate pe pagina principală sau, mai bine, pe toate paginile site-ului.
Așadar, pentru a concepe un site premium trebuie să urmărești aspecte:
- Consistență vizuală
- Ierarhie vizuală certă
- Design cu spații albe ample
- Navigare intuitivă
- Pagini cu text puțîn
- Butoane cu îndemnuri la acțiune
- Design compatibil cu dispozitivele mobile
- Viteză mare de încărcare a paginilor
- Accesibilitate mare
- Impresie de durată
Chiar dacă pare o operațiune destul de complicată, crearea unui site premium nu este imposibilă.
Care sunt cele mai bine concepute site-uri internaționale din punct de vedere al design-ului web?
Site-urile premium reușesc să transmită încredere, să indice valoare și îi determină pe utilizatori să revină. Astfel de platforme oferă un design al paginii de start și al celei de verificare relevant, precum și un nivel de răspuns optim. Printre cele mai bine cotate site-uri în ceea ce privește design-ul web se evidențiază:
- Airbnb – platformă care găzduiește proprietăți imobiliare de închiriat pe întreaga suprafață a Globului.
- Slack – site destinat schimbului de mesaje legate de muncă.
- Nike – platformă destinată promovării și comercializării de articole sportive ale brandului cu același nume.
- Dropbox – site care găzduiește stocare în Cloud, sincronizare de fișiere și software pentru clienți.
- Shopify – platformă de comerț electronic care le permite utilizatorilor de la nivel global să-și creeze magazine digitale.
- IBM – site al brandului specializat în tehnologie.
- Walmart – platformă a retailerului cu același nume care operează un lanț de hypermarket-uri.
Aceste site-uri reprezintă unele dintre cele mai bine concepute platforme din punct de vedere al design-ului web.
Cât poate câștiga un designer de site-uri?
Deși, nivelul salarial variază în funcție de regiune, în cea mai bine cotată regiune a lumii (SUA), valoarea este cuprinsă între 45000 și 71000 de dolari pe an pentru un începător. Nivelul de junior web designer înseamnă un nivel salarial care variază între 48000 USD și 75000 USD. Pentru designerii web cu experiență de peste 5 ani, nivelul salarial este cuprins între 51000 și 80000 de dolari.
Stadiul de senior web designer ajunge la un salariu cuprins între 55000 și 86000 USD. Pentru cei care ajung la nivel chief web designer, valoarea pachetului salarial poate ajunge până la 110000 dolari. Iar valoarea remunerației va crește proporțional cu abilitățile designerului wbe și cu experiență acumulată de acesta în câmpul dezvoltării de site-uri.