Premierul Ludovic Orban a afirmat că pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ din Autostrada Unirii este în curs de realizare revizuirea studiului de fezabilitate, obiectivul fiind începerea licitaţiei după 1 ianuarie 2021. Despre celelalte două tronsoane din Autostrada Unirii, premierul a spus că va începe licitaţia pentru studiu de fezabilitate şi proiect tehnic.
Ludovic Orban a declarat, sâmbătă, într-o conferinţă de presă susţinută în Târgu Mureş, că a făcut o evaluare a stadiului proiectelor de infrastructură din judeţul Mureş.
„În ceea ce priveşte Autostrada Unirii Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni, dinspre Basarabia este în curs de realizare revizuirea studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ, care este cel mai dificil tronson pentru că traversează munţii. Obiectivul este ca Guvernul să aprobe indicatorii tehnico-economici până la sfârşitul acestui an şi în anul viitor să se semneze contractul cât mai repede, imediat după 1 ianuarie să începem licitaţia pentru desemnarea companiei care să realizeze acest tronson din Autostrada Unirii”, a explicat premierul.
„Celelalte două tronsoane se licitează, de asemenea, studiul de fezabilitate, specificitatea pe celelalte două tronsoane, Târgu Neamţ – Iaşi şi Iaşi – Ungheni este că licitaţia se va face pentru studiu de fezabilitate şi proiect tehnic astfel încât următoarea licitaţie să fie direct pentru execuţie”, a mai spus Orban.
Orban a vorbit despre stadiul tronsoanelor de pe Autostrada Transilvania.
„În ceea ce priveşte tronsoanele de pe Autostrada Transilvania, primul tronson este tronsonul Târgu Mureş – Ungheni pentru care este deja desemnat câştigătorul şi urmează să se semneze contractul. În ceea ce priveşte celelalte două tronsoane care sunt în lucru, tronsonul până la Cheţani pe care este constructor Astaldi, el urmează să fie finalizat cel târziu până la data de 1 iulie. În ceea ce priveşte tronsonul Cheţani – Câmpia Turzii acolo lucrurile se mişcă mult mai încet şi urmează să facem o analiză, stadiul fizic este doar de 35% şi în termen de o lună compania şi Ministerul Transporturilor va trebui să ia o decizie. Avem capacitatea de a finaliza contractul cu acest consorţiu sau reluăm procedurile de licitaţie”, a explicat Orban.
El a mai anunţat că după contractarea unui credit acordat de BERD va fi introdusă la finanţare Centura Sighişoarei pentru care există documentaţia tehnico-economică şi proiectul tehnic.
„În ceea ce priveşte partea de infrastructură feroviară, pe tronsonul Caţa – Sighişoara s-a semnat contractul şi urmează să se dea ordinul de începere a lucrărilor în cursul săptămânii viitoare, cel târziu până la data de 1 iunie, iar în ceea ce priveşte tronsonul Sighişoara – Aţel, lucrările sunt aproape de finalizare şi obiectivul nostru este să finalizăm şi să facem recepţia acestui tronson până la sfârşitul acestui an”, a mai declarat premierul.
Ludovic Orban a precizat că pentru Centura Târgu Mureş a fost reziliat contractul şi se lucrează la documentaţia de licitaţie, obiectivul fiind lansarea licitaţiei până în 15 iunie.