În urma apariţiei în spaţiul public a unor informaţii cu privire la preluarea apelurilor de urgenţă în situaţia de pe strada Mioriţa, municipiul Timişoara, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale face următoarele precizări:
”Atribuţiile operatorilor 112 ai STS constau în preluarea apelurilor de urgenţă, realizarea interviului primar şi transferul acestora către agenţiile specializate de intervenţie. În cazul de faţă, apelurile au fost transferate către Ambulanţă. Responsabilitatea operatorului 112 încetează după transferul apelului şi informaţiilor către agenţiile de intervenţie, acestea din urmă având atribuţii în gestionarea intervenţiei, alocarea resurselor şi monitorizarea situaţiei semnalate.
STS nu deţine informaţii despre gravitatea, impactul sau dimensiunea cazuisticii cu privire la cazurile de urgenţă gestionate de agenţiile de intervenţie”, spun cei de la STS.
La Centrul de primiri apeluri de urgenţă 112 Timişoara s-au înregistrat, în perioada 16 – 18 noiembrie a.c., 15 apeluri de urgenţă, care includ şi apelurile de revenire pentru acelaşi caz, cu privire la situaţia de pe strada Mioriţa, astfel:
16.11.2019, orele:
09:21:31, 12:25:22, 13:35:28, 14:05:41, 16:55:11, 18:18:53
17.11.2019, orele:
08:05:09, 08:43:28, 10:44:11, 18:04:36
18.11.2019, orele:
02:42:36, 03:22:43, 05:16:56, 07:59:57, 09:05:14.
Toate apelurile preluate de către operatorii 112 ai STS au fost transferate către dispeceratul agenţiei specializate de intervenţie, respectiv Ambulanţă.
”Precizăm că operatorii 112 au procesat apelurile conform prevederilor Metodologiei privind cooperarea agenţiilor specializate de intervenţie în cazul urgenţelor primite prin Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă.
Referitor la tipologia cazurilor şi simptomatologia cazurilor medicale semnalate, vă rugăm să vă adresaţi Serviciului de Ambulanţă Timişoara”, se arată în documentul STS.